صفحه اصلی / دانستنی ها / تعمیرات تخصصی گیربکس لیفان X50
تعمیرات تخصصی گیربکس لیفان X50

تعمیرات تخصصی گیربکس لیفان X50

تعمیرات تخصصی گیربکس لیفان X50

گروه فنی: لیفان X50 یک خودرو کراس اوور کوچک شهری است که به دلیل زیبایی ظاهری، از همان بدو تولیدش در ایران جایگاه ویژه ای مخصوصا بین جوانان کسب کرد. این خودرو در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک توسط شرکت کرمان موتور به بازار عرضه شده است. در حال حاضر تولید این خودرو متوقف شده است.

لیفان ایکس ۵۰ در دسته «خودروهای چینی با کیفیت» در بازار تقسیم بندی می شود به طوری که می توان گفت مدل دنده دستی آن، کمترین هزینه نگهداری و تعمیرات را برای مالک دارد. به جرات می توان گفت تنها نقطه ضعف این خودرو گیربکس آن در مدل اتوماتیک است! گیربکس اتوماتیک لیفان X50 یک گیربکس CVT است و می توان آن را یک کپی کم کیفیت از گیربکس خودرو نیسان جوک ژاپنی دانست.

مشکل اصلی گیربکس اتوماتیک لیفان X50 ضعیف بودن آن است به طوریکه بعد از حدود ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد احتمال بریدن شفت های آن به بالای ۷۰% افزایش می یابد! اگر شما هم خودروی لیفان ایکس ۵۰ اتومات دارید و کارکرد آن بالای ۸۰ هزار کیلومتر است حداقل یک بار برای برطرف نمودن مشکل گیربکس به تعمیرگاه مراجعه کرده اید! البته در مدل های جدیدتر این خودرو شاهد تغییراتی در گیربکس هستیم به طوریکه مشکل ضعف گیربکس تاحدی رفع گردیده است. اما مدل های قدیمی تر همچنان از ضعف متریال و مهمتر از آن نبود قطعه یدکی رنج می برند. البته نباید فراموش کرد که تعویض به موقع روغن گیربکس CVT، مراقبت ویژه از آن و نیاوردن فشار زیاد بر این گیربکس ضعیف، می تواند عمر گیربکس اتوماتیک لیفان X50 را به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

گروه دانش بنیان بهسازان اکسپاد، تحت حمایت شرکت کرمان موتور، دفتر منطقه کرمان، با مشاهده مشکلات موجود در گیربکس اتوماتیک CVT لیفان ایکس ۵۰ دست به کار شد و با همکاری متخصصان مختلف در حوزه مکانیک و متالورژی به مطالعه مشکلات و ضعف های آن پرداخت. در نهایت و بعد از تحقیق و بررسی بسیار، ضعف گیربکس شناسایی و برای تعمیرات تخصصی گیربکس لیفان X50 راه حل ارائه نمود.

گروه بهسازان اکسپاد

هم اکنون گروه بهسازان اکسپاد با در اختیار داشتن دانش فنی تخصصی می تواند شفت خروجی گیربکس اتوماتیک لیفان X50 را بصورت کاملا علمی ترمیم نموده و با حضور متخصصین دانشگاهی و تحت نظارت کارشناسان رسمی شرکت کرمان موتور و بم خودرو، گیربکس لیفان ایکس ۵۰ را تعمیر نماید. آزمایش های تست کشش و فشار انجام شده بر روی شفت ترمیم شده نشان می دهد که شفت ترمیم شده از شافت اولیه بسیار مقاومتر و با کیفیت تر است به طوریکه این شرکت، شفت ترمیم شده را به مدت یکسال یا ۱۵۰۰۰ کیلومتر گارانتی می نماید!

این یعنی اگر شافت ترمیم شده گیربکس لیفان ایکس ۵۰ توسط گروه دانش بنیان بهسازان اکسپاد دچار ایراد فنی شود، بلافاصله شفت مذکور توسط شرکت تعویض خواهد شد. چنین اطمینانی به شفت ترمیم شده باعث شده تا گروه بهسازان اکسپاد اقدام به ارائه گارانتی کتبی و معتبر به مشتری برای تعمیرات تخصصی گیربکس لیفان X50 نماید.

در حال حاضر گروه بهسازان اکسپاد با دارا بودن تیم تخصصی از جوانان تحصیل کرده توانایی بالایی در تعمیرات تخصصی گیربکس لیفان X50 کسب نموده است.

لطفا برای مشاوره و تهیه شفت خروجی لیفان X50 با شماره تلفن ۲۱۸۵ ۱۸۲ ۰۹۳۳ مهندس مهرداد عبدالهی تماس حاصل فرمایید.

پیج اینستاگرام https://instagram.com/x50.lifan

تلگرام https://t.me/x50lifan

تعمیرات تخصصی گیربکس لیفان X50

 

12 دیدگاه‌ها

  1. با سلام خودرو ایکس پنجا دارم صدا ناله تو گیر بکس میاد بد حرکت ک میکنه گاز ک میدم دور موتور میره بالا ولی سرعت کمه چراغ سی وی تی هم روشن شد لطفا راهنمایی کنید

    • سید حسین قائم مقام

      سلام بر شما
      این توصیفاتی که شما میفرمایید احتمالا اگر دیاگ بزنید خطای p1709 میده
      این یعنی مشکلاتی در شفت ورودی گیربکس ماشین شما وجود داره، این که ماشین حرکتش کنده یعنی شفت ورودی فرار روغن داره. اگر ماشین گارانتی داره حتما ببرید نمایندگی رایگان کارهاشو براتون انجام میدن

      • سلام نه ماشین گارانتی نداره یعنی باید شفت عوض کرد یا روغن گیربکس عوض کرد چون روغن گیربکس نگا کردم اصلا چربی نداره

        • سید حسین قائم مقام

          روغن گیربکس باید هر ۴۰ هزار کیلومتر عوض بشه. حتی اگر گارانتی هم نداره ماشین رو ببرید نمایندگی شهرتون بگید دیاگ بزنن ببینید خطای ثبت شده دقیقا چیه.
          موفق باشید

  2. سلام. همکارم مسافرت بوده که گیربکس اتوماتیک لیفان x50 اش با کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر قفل کرده و تو تعمیرگاه بیرون تعمیر اساسی شده با ۱۸میلیون خرج . بعد از یکماه بدلیل تقه زدن و روشن شدن جراغ اخطار برده نمایندگی گفتن سکتورش فیشش شکسته این مشکلات هم مال همونه ! الان هم یکماهه که تو نمایندگی معطل یک سلکتوره.
    اصلا” عیب تقه زدن مرتبط با خرابی سلکتور هست؟

    • سید حسین قائم مقام

      سلام دوست عزیز
      اولا ۱۸ میلیون خیلی مبلغ غیر منطقی هست. تعمیر اساسی این گیربکس معمولا بین ۳ تا ۵ تومن هزینه برمیداره
      برای از بین بردن تقه یه راهنما توی همین سایت و توی پیج اینستاگرام X50 قرار دادیم مطالعه کنید و تقه رو برطرف کنید

      موفق باشید

  3. با سلام
    ببخشید خودرو من بعد مدتی کارکردن حدود ۱ ساعت در شهر در هنگام گرفتن ترمز و ایست کامل و یا تعویض دنده به R یا به D چراغ CVT آن روشن میشود و بعد ۱یا ۲ ثانیه خاموش میشود.
    همچنین در مسافت های بیرون شهر طولانی هنگام استفاده کولر چراغ CVT روشن شده و ثابت باقی میماند، بعد از خاموش کردن خودرو به مدت ۱۰ دیقه و استارت دوباره چراغ خاموش میشود.و بعد از حرکت و استفاده دوباره کولر چراغ cvt روشن میشود.
    میخواستم بپرسم این مشکل از چه چیزی میباشد؟
    ممنون از سایت و مشاورهای خوبتون

    • سید حسین قائم مقام

      سلام بر شما
      اول از همه باید روغن گیربکس رو چک کرد. وقتی ماشین گرمه گیج گیربکس رو بکشید و میزان روغن موجود رو بررسی کنید.
      دوم اینکه از زمان تعویض روغن چه مقدار ماشین کار کرده؟ اگر بیشتر از ۳۵ هزارتا رفته باید روغن عوض بشه.
      اگر این دو مورد مشکلی نداره باید دیاگ بزنید ببینیم کد خطای ثبت شده چیه
      موفق باشید

  4. با سلام
    برای تعویض روغن گیربکس لیفان x50 چند لیتر روغن گیربکس کافیست، حجم گیربکس چند لیتر است؟و پیشنهاد شرکت لیفان چه مارک روغن cvt میباشد؟
    ممنون تشکر از شما

    • سید حسین قائم مقام

      سلام مجدد
      اگر گیربکس و توربین کاملا خالی از روغن باشن میزان ۶ لیتر روغن نیاز هست. اما از اونجاییه توربین کاملا خالی نمیشه حتی در زمان تعمیر اساسی گیربکس ما ۵/۵ لیتر رو پیشنهاد میکنیم.
      البته این ۵/۵ رو به یکباره داخل گیربکس نمیریزیم. بلکه ۴ لیتر میریزیم. استارت میزنیم. یکی دو بار prnds انجام میدیم. خاموش میکنیم. گیج رو درمیاریم چک میکنیم. بهد نیم لیتر نیم لیتر اضافه میکنیم. تا فول بشه.
      روغن مورد تایید شرکت Nissan NS2 هست. اما تمام روغنهایی که مربوط به گیربکس CVT هستن و روی روغن نوشته مناسب نیسان ان اس ۲ قابل استفاده هستن. شرکت کرمان موتور روغنهای CVT ادینول و تاپ وان رو هم برای گیربکس لیفان قبول داره
      موفق باشید

  5. سید احسان رضایی توفیقی

    سلام من آیفون ایکس ۵۰ مدل ۹۵ با کارکرد ۴۴۰۰۰ کیلومتر دارم کیلومتر ۸۰۰۰ گیربکس خراب شد و روی گارانتی گیربکس نو انداختن تا هفته گذشته مشکلی نداشت ولی این چند روز تعطیلی با ماشین سفر رفتم موقعی که به مقصد رسیدم نگاه به داخل موتور که انداختن دیدم روی گیربکس روغن زده با امداد کرمان موتور تماس گرفتم آمدند ماشینو دیدن گفتند شلنگ خروجی خنک کننده خرابه و درستش کردن موقع برگشت وقتی رسیدم دوباره دیدم روغن ریخته بیرون امروز بردم یک تعمیرگاه که فقط گیربکس اتومات تعمیر میکنه بهم گفت که توربین جام کرده و روغن از هواکش گیربکس بیرون می ریزه و میگه که باید توربین عوض شه البته اینو بگم ماشین از لحاظ قدرت و شتاب و سرعت هیچ مشکلی نداره میخواستم ببینم می تونید راهنمایی کنید البته من روغن گیربکس را تا حالا عوض نکردم
    ممنون اگه راهنمایی کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *