صفحه اصلی / دانستنی ها / مراحل رسیدگی به شکایت در اتحادیه تعمیرکاران خودرو
تعمیرات تخصصی گیربکس لیفان X50

مراحل رسیدگی به شکایت در اتحادیه تعمیرکاران خودرو

دنیای خودرو : مراحل رسیدگی به شکایت در اتحادیه تعمیرکاران خودرو

متاسفانه روند رسیدگی به شکایات مراجعان تعمیرگاه های خودرو نیازمند طی مراحل مختلف است که هزینه و زمان بسیاری را از مردم تلف می کند. در این مقاله سعی میکنیم تا شما را از مراحل رسیدگی به شکایت در اتحادیه تعمیرکاران خودرو آشنا کنیم. در قدم اول شما می بایستی بعد از اینکه از تعمیرگاهی ناراضی شدید به آن تعمیرگاه مراجعه نموده و برای انجام خدماتی که به شما ارائه کرده است درخواست فاکتور نمایید. سپس با در دست داشتن فاکتور مذکور در تهران به ضلع شمال غربی میدان ولی عصر، سازمان صنعت معدن و تجارت «واحد شکایات حضوری» مراجعه کنید. فقط نکته های مهمی که وجود دارند: اول اینکه حتما باید فاکتور به نام شما باشد و مهر و امضاء تعمیرگاه را نیز داشته باشد، مبلغی که پرداخت نموده اید حتما باید به وسیله دستگاه کارتخوان پرداخت شده باشد و رسید آن ضمیمه پرونده شود؛ مدارک خودرو شامل کارت ماشین هم حتما باید به همراه داشته باشید و مهمتر اینکه به نام شخص شما باشد. فراموش نکنید که اگر مدارک خودرو مثلا به نام همسرتان باشد و شما اتومبیل را به تعمیرگاه برده باشید و یا هزینه تعمیرگاه را به صورت نقدی پرداخت کرده باشید و یا فاکتور فاقد آدرس و تلفن و مهر تعمیرگاه باشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و به شکایت شما ترتیب اثر داده نخواهد شد.

بعد از اینکه مدارک مذکور را ارائه نمودید، واحد شکایات اداره صنعت معدن و تجارت، آنها را در قالب پرونده ای به اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران ارسال میکند. در اینجا سوالی مطرح می شود: اینکه چرا نباید همان ابتدا خودتان جهت تکمیل پرونده به اتجادیه مراجعه کنید؟ این سوال را به صورت تلفنی از کارشناس اتحادیه و کارشناس اداره صنعت پرسیدیم و هر دو نفر پاسخ دادند «این قانون است با این سوالات مزخرف وقت من را نگیر» و گوشی را قطع کردند!

بعد از ارسال مدارک از طرف اداره صنعت به اتحادیه، اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران ابتدا شما را در صف بررسی مدارک قرار میدهد و بعد اینکه مدارک را بررسی کرد، اگر صلاح بداند خودرو شما را کارشناسی می کند و اگر حق با شما باشد _که معمولا نیست!_ شما را به همان تعمیرگاه جهت رفع عیب ارجاع میدهد. اگر هم حق با شما نباشد که کاملا واضح است چه اتفاقی رخ خواهد داد. اینکه تعمیرگاهی که شما از او شکایت کرده اید این بار آیا کارش را درست انجام میدهد و یا در خودرو شما عقده گشایی کرده جای دیگری را هم خراب می کند مبحثی است که از نظر اتحادیه چندان اهمیتی ندارد و اصلا نباید به آن فکر کرد.

این پروسه علاوه بر صرف زمان، نیازمند هزینه هم هست چون ناگفته پیداست که بدون دریافت پول هیچ جایی کسی کاری انجام نخواهد داد. شما باید هزینه کارشناسی را به اتحادیه پرداخت کنید تا مثلا یک کارشناس مشکل خودرو شما را بررسی نماید.

همانطور که مشاهده میشود، رسیدگی به شکایت از تعمیرگاه های خودرو بسیار دشوار و دارای تبصره های مختلف است و با علم به همین زمان بر بودن، هر ننه قمری رفته یک تعمیرگاه خودرو باز کرده و اولا به جای تعمیر، قطعات اصلی را با نمونه بی کیفیت تعویض می کند ثانیاً ای کاش بعد از تعویض، مشکلات خودرو حل میشد!

در ادارات و سازمان ها هم معمولاً افرادی نشسته اند که در حال تعریف کردن قصه جشن تولد دیشب دختر عمه شان هستند و تا شما وارد میشوید احساس میکنند یک غریبه وارد جمع خصوصی شان شده است به همین دلیل تا آنجا که میتوانند سنگ جلو پای شما می اندازند. این افراد معمولا «توهم زیاد کار کردن» دارند و پیش خودشان فکر می کنند از صبح که به سر کار آمده اند کارهای زیادی انجام داده اند لذا نه وقت دارند و نه اعصاب پاسخگویی مناسب؛ این طور عنوان می کنند که چون زیاد کار دارند نمی توانند به سوالات شما جواب بدهند.

اتحادیه ها با هدف سامان بخشیدن به کسب و کارهای مختلف راه اندازی شده اند اما متاسفانه با فراموش کردن هدف اصلی، به محلی تبدیل شده اند برای سرکار گماری مردم.

اگر اتحادیه تعمیرکاران خودرو قصد داشت واقعا به مشکلاتی که قشر مثلا تعمیرکار خودرو برای مردم درست می کنند رسیدگی کند چند تعمیرگاه معتمد به عنوان کارشناس اتحادیه در محل های مختلف شهر معرفی میکرد تا در صورت وجود مشکل، مردم به یکی از آن ها مراجعه نمایند. تعمیرگاه مذکور بعد از دریافت حق کارشناسی، مشکل را بررسی و یک نامه دست مالک خودرو میداد. آن نامه برای اتحادیه ملاک سنجش می بود و در صورت تخلف تعمیرگاه، بدون هیچ گونه اغماضی برای بار اول یک ماه و برای بار دوم شش ماه دکان طرف را پلمپ می کرد. در صورت تکرار، جواز کسب تعمیرگاه باطل میشد تا کسی جرات نکند بدون داشتن علم و تجربه کافی، تعمیرگاه باز کند!

آیا این نحوه رسیدگی به شکایات خیلی دشوار است؟ چرا اتحادیه این کار را نمی کند؟! البته شاید حق عضویتی که از تعمیرگاه های بی تجربه می گیرد برای اتحادیه ارزشی به مراتب بالاتر از حل مشکلات مردم دارد! البته شاید…

نویسنده: سید حسین قائم مقام

22 دیدگاه‌ها

  1. با سلام و احترام
    اینجانب برای رفع نقص خودرو به واحد صنفی (مجتمع تعمیرگاهی وحید) واقع در شهرک راه آهن خیابان هوانیروز مراجعه نمودم.
    این واحد پس از اعلام نقص شلنگ هیدرولیک مقرر شد تا ظهر روز بعد خودرو را تحویل دهد.
    نه تنها پس از ۷ ساعت تاخیر خودرو اینجانب در کارواش محلی دیگر تحویل شد بلکه خلاف نرخنامه اتحادیه محترم
    هزینه درخواست شده و در نهایت با برخورد ناشایست مسئول کارگاه خودرو با پمپ هیدورلیک سوخته به اینجانب تحویل گردید.

  2. من امروز براش شکایت از یکی از تعمیرکاران خودرو به صنعت و معدن میدان ولیعصر رفتم
    برخلاف توقعم و با پیش زمینه فکری که از سرچ توی اینترنت داشتم مسئول مربوطه با وجود اینکه آخر وقت بود محترمانه و با حوصله کارم رو انجام داد و پرونده تشکیل شد
    من تنها هم اونجا نبودم برای شکایت از خیلی صنوف اونجا اومده بودن و منطقی بنظر می رسید که ترتیبی داده بشه که بجای مراجعه مستقیم به صنوف ( و احتمالا مواجه شدن با جانبداری همکاران صنوف مربوطه نسبت به همکاران متخلفشون ) محل واحد و مشخصی در نظر بگیرن که بی غرض موارد تخلف رو بررسی کنن و مدارک رو تنظیم کنن
    به من بعد از تکمیل مدارک نامه ای دادن که توش گفته نهایتا ظرف دو هفته باهام تماس می گیرن ماشین رو ببرم به کارشناس نشون بدم و گزارشش رو بگیرم
    امیدوارم کمتر از دو هفته بشه
    و کارشناس و بقیه هم مثل امروز دلسوزانه همکاری کنن و جالب اینه که خود مسئولای اون سازمان می گفتن مردم با فکر اینکه به کارشون هیچ جای مملکت رسیدگی نمی شه تخلف صنوف رو‌نادیده می گیرن در حالیکه ما براحتی و به سرعت می تونیم قانونی جبران کنیم ضرر و زیانشون رو و حتی واحد صنفی رو پلمپ کنیم

    • سید حسین قائم مقام

      خدا رو شکر که برخوردشون خوب بوده و کار شما رو راه انداختن
      شاید یکی از دلایلش همین باشه که در رسانه های مختلف برخورد قبلیشون منعکس شده و کمی به خودشون اومدن
      البته شنیدم جدیدا چند نفر کرمانی هم اونجا استخدام شدن که کمی پیگیر کار مردم هستن
      خداکنه این عزیزان انگیزه پیگیری رو از دست ندن و همیشه فعال و مهربان، به کار بپردازن
      پیروز باشید

  3. من دوباره برگشتم
    اومدم بهتون بگم دم اهالی اتحادیه گرم
    امروز نوبت رسیدگی داشتم
    رفتم شورای حل اختلاف دیدم جناب تعمیرکار با رنگ و روی پریده نشسته
    با یکساعت تاخیر رفتیم تو
    دوتا آقا که یکیشون تعمیرکار حرفه ای بود و یه خانوم نشسته بودن
    (آخه من اولین بار بود اینجور جاها می رفتم برام جالب بود)
    شرح ماجرا دادم خیلی برخورد حرفه ای و در ابتدا بی طرف و محترمان داشتن
    بعد که ماجرا داشت به نفع من معلوم می شد منو فرستادن بیرون
    بعد از چند دقیقه صدام زدن
    شماره کارت گرفتن دادن به تعمیرکار نه چندان محترمتا بدوئه بره ۹۰۰ هزار تومن اضافه دریافتی رو بریزه برام
    و گفتن باز هم اگر می خوای می تونیم بفرستیم کارشناسی ولی بهتره با گارانتی شش ماهه ببری ماشینو اگر ایرادی پیش اومد بیار بررسی کنیم
    خلاصه اینکه ببرید
    ببرید شکاییتونو نشستن اونجا آدمایی که جواب درست بهتون بدن
    البته پیش از من یه موردی بود که به نفع تعمیرکار تموم شد و تشخیص دادن شکایت طرف بی مورد بوده
    اون زمانی هم که منو فرستادن بیرون گفتم لابد می خوان یه پولی بگیرن به نفعش نتیجه بگیرن ولی دیدم نه خدارو شکر اونجور نشد
    من بیرون بودم می شنیدم جلوی طرف زنگ زدن به لوازم فروش گذاشتن رو اسپیکر قیمت قطعاتو گفت اینام از فاکتور من کم کردن همه رو

    • سید حسین قائم مقام

      خیلی خوبه که بخوبی پاسخگوی شما بودن و مو رو از ماست کشیدن و شما رو به حقوقتون رسوندن.
      زنده باد افراد اینچنینی که برای مردم زحمت میکشن.

      از سایر عزیزانی که مراجعه داشتن تقاضا دارم تجربه خودشون رو با بقیه به اشتراک بزارن

      سپاس از شما

      • سلام دوست عزیز. خوشحالم که مشکلتون حل شده. خودرو من رو بنام یاتاقان باز کرد و با تعویض سرسیلندر و ….تا دینام که قبل از تعمیرگاه سالم بود ۴۱۵۰ از من هزینه خواست. در صورتیکه قبلش میگفت حدودا ۲۸۰۰ و الان من میخوام برپ ازش شکایت کنم. هنوز ماشین رو تحویل نگرفتم و زیر بار هزینه تحمیلیش نرفتم. فردا میخوام ازش فاکتور بگیرم ببرم اتحادیه شکایت کنم. برای قطعات میخواد فاکتور فروشنده ها رو بده و برای اجرت فاکتور خودش. من شنیدم برای شکایت باید سند بنام خودت باشه. من فقط قولنامه دارم سند نزدم هنوز. اکر ممکنه براتون لطفا شما که رفتید بهم راهنمایی کنید. ممنون

  4. سلام
    تعمیرگاهی گیربکس خودرو تویوتا را پایین اورد وهزینه گزافی گرفت ولی تا خودرو تانزدیک منزل راه رفت وهمانجا موند حالا چندماهی میشود چندبار با صاحب تعمیرگاه تماس گزفتم واوهم به مکانیکی که کاررا خراب کرده ارجاع داد حالا ضمن اینکه عکس فاکتور ورسید دستگاه پز را دارم اگر شکایت کنم کارشناس به محل توقف ماشین می اید ؟چونکه راه نمیرود .آیا سازمان محترم شما ابتدا با صاحب تعمیر گاه صحبت میکند شاید موضوع خاتمه یابد.باتشکر

  5. سلام دوستان
    یه سوال داشتم، من ماشینمو(سمند EF7) بردم معاینه فنی بعدش یه مشکلی داشت که باید حل میشد.داخل معاینه فنی یه تعمیرگاه بود که همین کارارو انجام میداد.گفتش که کاتالیزور مشکل داره و باید تعویض شه.قیمتشو پرسیدم گف ۷۳۰ هزار تومان.خلاصه عوض کرد ولی بعدش فهمیدم که قیمتشو زیاد حساب کرده.فقط یه چیزی من فاکتور ندارم.تنها چیزی که ازش دارم رسید دستگاه مغازشه که کارت کشیدم. به نظرتون میشه ازش شکایت کرد؟

  6. سلام حدود یک ماه پیش برای تعویض روغن گیربکس خودروی خود که یک جک جی ۵ است بهتعویض روغنی در
    شهر ری مراجعه کرده اولا ایشان گفتند که روغن مطابق خودروی شما است که اینگونه نبود و از روز دوم گیربکس خودروی بنده شروع به تقد زدن کرده و دوما اینکه بجز ۱۰۰/۰۰۰ تومان اجرت که از بنده گرفت یک روغن هم بیشتر با بنده حساب کرده چون داخل دفترچه خودرو زده است ۴/۹ لیتر که ایشان در حساب و کتاب خود ۶ روغن یک لیتری را حساب کرد و جمعا ۳۷۰/۰۰۰ تومان پول گرفتند. مهمترین مشکل بنده این است که روغن گیربکس مناسب را با توجه به اینکه به ایشان گفتم ایتفاده نکرده و باعث خیارتبه بنده شده است.قبلا از شما نهایت تشکر را دارم

  7. اومدم اینجا بخونم ببینم که چکار کنم تعمیرکاری که سوبله چوبله ازم پول گرفته‌رو که پشیمون شدم .. واقعا موجوداتی در این سطح آی‌کیوئه پایین هیچ‌جای دنیا نیست.. از خودم بدم میاد که ایرانیم و انقدر آدمهای مذخرفی هستیم ..
    ممنون بابت راهنماییتون که بیشتر وارد این لجنزارها نشم .. یاحق ..

    • سید حسین قائم مقام

      البته برخی بازدیدکننده های سایت اظهار داشتند که تغییراتی در روند رسیدگی به شکایات ایجاد شده و جدیدا خیلی سریعتر رسیدگی می کنن
      به امید فردایی بهتر برای همه ایرانیان

  8. من۸ماه پیش ازروی فیلم های که در اینترنت دانلود کرده بودم موتور۲۰۶ خودم را تعمیر کردم بوش سیلندر ور ینگ و پیستون و حتی شاتون وسوپاپ و بوش ساق سوپاپ را عوض کردم وسوپاپ ها را با روغن سمباده نرم وزبرابندی کردم و کل پیج های خودرو را با ترک متر بستم حتی پیچ چرخ که ۸۵ نیوتن متر می شود هزینه ام ۴۵۰ شد بعد پیستون وشاتون های کهنه را فروختم ۲۰۰ دراصل هزینه ام ۲۵۰ شدببین چقدر مکانیک ها حرام خوار وبی وجدان هستند پول الکی از مردم می گیرند.من به همه می گویم خودتان ابزاربخرید وخودرو را خودتان تعمیر کنید الان اینقدر فیلم خودرو داخل یو تیوب است که میشه یاد گرفت. ایران خودرو وسایپا چند تا موتور دارندtu3وtu5وxu7وxu9 که روی همه ماشین می گذارند وتکنولوژی مال ۲۰تا۳۰ سال قبل است

  9. سلام من گاز ال پی جی نصب کردم ولی نصاب هم پول زیاد گرفته هم جنس دست دوم به اسم اول بهم داده وهم ناقص نصب کرده کجا میتونم پیگیری کنم ممنون میشم

  10. سلام..خدا قوت آقا سید بزرگوار و دلسوز
    سه ماه پیش تو جاده شمال با پراید خودم ک برادرم پشت رول بود از جاده منحرف شدیم ب خاطر عدم تعادل و ترمز شخماتیک ماشین و البته خدارو شکر با یه تپه خاکی دپو شده توسط راهسازی برخورد کردیم و در حالت عدم کنترل ماشین از تپه با ارتفاع یک متر بالا رفت و اونورش با قسمت راست ماشین پایین اومد و سقف ماشین به شاخه های درخت برخورد کرد و پایین اومد..بماند ک چقدر جرثقیل حرامخوار و راهنمایی رانندگی ..تر چقدر هزینه کردیم تا بعد ترخیص با جرثقیل نیسان اوردیمش تهران..همه اینها بماند..با هر کارشناسی هم صحبت کردیم گفتند با دو سه تومن جمع میشه..چون سقف غر شد..کاپوت غر شد ولی له نشد..گلگیر سمت راست مچاله شد..ایبرگ هم ک جفتش باز شد…به هر زحمتی بود ماشین رو اوردیم…الان بعد سه ماه تازهکار ماشین رو تموم کرده..سه میلیون اجرت صافکاری گرفته..در حالی ک اصلا چیزی صاف نکرده فقط سقف و کاپوت و جفت گلگیر ها روتعویضکرده…یک میلیون چهار صد نقاشی حساب کرده..در حالی ک همین ها که گفتم رفتم پرسیدم..با هشتصد تومن بهترین رنگ کوره ای رو قیمت کردم…یک میلیون هفتصدو پنجاه قطعات صافکاری رو حساب کرده ک خام گرفته…یک میلیون تومن مکانیک فاکتور لوازم زده..که تسمه تایم و دیسک و صفحه رو خودم بهش گفتم عوض کنه…هشتصد تومن هم مکانیک اجرت گرفته..در مجموع نه میلیون بابت ماشینی که به چند نفر نشون دادم گفتن با دو سه تومن جمع میشه…هفتصدو شصت هم لوازم پراید..مثل سپر جلو ک سالم بود گفتم عوض نکن و دو تا چراغ بدون موتور و زلم زیمبو که البته اینرو چک دادم لوازم یدکی…پرداخت کردم و دو تا چک پونصدی هم از این مبلغ دست صافکار دارم..که فکر کنم اصل سود و کل قضیه رو حساب کرده..این هم برای رفع کوتی گرفته…در ضمن زاپاس نو اچار نخورده به پیچ جا زاپاسی رو هم برداشتند جاش ی لاستیک کهنه چهل یا سی درصد گذاشتند.گردن هم نمیگیرند..فردا هم دارم میرم اگاهی بابت سرقت شکایت کنم..هم ی شکایت بابت خیانت در امانت..هم اتحادیه..هم سازمان تعزیرات..این سازمان صنعت و معدن رو نمیدونم چ صیغه ای هست..چون ماشین ب نام اقوام هست..بخاطر خرج محضر..فعلا سند نزدمب نام خودم تا بعد فروش بزنم یکجا شه..باز ممنون میشم راهنمایی بیشتر از نحوه شکایت اتحادیه ای…در ضمنفاکتور هاش بدون مهر و امضا ست

    • سید حسین قائم مقام

      سلام بر شما
      والا چی بگم
      فقط می تونم متاسفم
      به نظر من حضوری تشریف ببرید سازمان صنعت معدن میدون ولی عصر و موضوع رو برای اون کارشناس خودرویی شرح بدید و ازش بخاهید که برادرانه بهتون راهنمایی کنه
      قطعا اطلاعات اونها از قوانین جدید به روزتره
      امیدوارم حل بشه مشکلتون
      اثبات اینکه زاپاس نو آچار نخورده تو ماشین بوده کار چندان ساده ای نیست! شاید نیاز باشه با یه وکیل هم مشورت کنید
      بخدا فکرم به جایی قد نمیده
      متاسفم از این حجم ناجوانمردی ما ایرانی ها که وقتی میبینیم یه نفر ضربه ای به زندگیش وارد شده ما هم ضربات بعدی رو محکم تر بهش میزنیم

      پیروز باشید

  11. سلام من رفتم استوک فروشی یه سینی فن سالم به من نشون داده یه ترک ریزداشته بعدپولشوگرفته گفته توبرومن این ترک درست کنم میفرستم حالایه سینی دیگه فرستاده تیکه تیکه میگه پس نمیگیرم حالامن کجابایدشکایت کنم به چه شماره ای تماس بگیرم

  12. با سلام
    خودرو پرایدم وقتی میخواستم دور بزنم تق تق صدا میکرد بردم تعمیرگاه گفت از گیربکس به هر جهت گیر بکس رو باز کرد و بست البته به گفته خودش چون من اونجا نبودم بعد ۵۲۰۰۰۰ تومان گرفت و توی کاغذ معمولی خلاصه ای از کار کردشو نوشت و بدون امضا و مهر داد به من رفتم بعد از یک ماه ماشینم دیگه هرچی زدم تو دنده یک جا نرفت و دنده ۳ هم بیرون میزد
    وقتی بردم پیش همون تعمیر کار گفت این ایراد مال یه قسمت دیگه گیربکس اگر بخوای دوباره گیربکس باز می کنم و هزینش ممکن بیشتر از سری قبل بشه ماشین بردم پیش یه تعمیر کار دیگه ماجرا رو گفتم بهش گفت اصلا تق تق زمان دور زدن ماشین شما ربطی به گیربکس نداشته و نگاه کرد به گیر بکس گفت این گیر بکس از روی پیچهاش مشخصه دوسال بیشتره اصلا باز نشده زنگ زدم اتحادیه مکانسینهای کرج گفتن باید فاکتور بگیری تعمیر کار هم فاکتور مهر شده نمیده اتحادیه هم میگه مشکل خودته یا برو جلو تعمیر گاه زنگ بزن ۱۱۰ بیاد فاکتور بگیره حالا این داستان مال اسفند ۹۷ نزدیک عید تراکم کاری و شلوغیای شب عید من باید بیافتم دنبال پروسه طولانی شکایت .
    خوشحالم راهی که میریم راه ژاپن و سوئیس و خیلی سریع ما پیشرفت میکنیم و هممون تو رفاه غلط میزنیم

  13. سلام. سمند ۹۲ با شرشر آب پشت داشبورد، بعد از ۲۲ بهمن امسال ماشینم،آب روغن قاطی کرد. بردم تعمیرگاه تو کوچه مون … سرسیلندری که تا حالا واز نشده بود رو گفت دیگه این برای سنگ زدن جا نداره و باید یا نو بگیری یا استوک بگیرم. اصرار کردم که تا حالا سرسیلندر باز نشده و جا داره برای سنگ زدن که خلاصه گفتن باشه. تعمیر شد آما شرشر آب همچنان می اومد اما کمتر شد. همون شب از موتور روغن می ریخت فرداش نشون دادم گفتش واسه کاسه نمدش هست برو یه روز دیگه بیا، دو روز بعدش واسه ادامه این صدای شرشر آب رایات بخاری رو پیش همین تعمیرکار عوض کردم. حالا باز خفیف شرشر اب میاد اما دیروز بردم پیش تعمیرکار سابقم فهمیدم سرسیلندر دوگانه رو جای سرسیلندر تک ماشینم نصب کرده و همچنین گوشه در سوپاپ رو شکوندن و جاش چسپ زدن. موقعی که درسوپاپ رو باز کرده بودن و هنور سیلندر رو باز نکرده بودن، یه عکس از سرسیلندر گرفتم ک مشخصه سرسیلندره مال ماشین من نیست. حالا موندم چیکار کنم ….
    کسی میتونه راهنمایی کنه؟

  14. سلام دوستان یه راهنمایی میخوام
    یک ماه پیش ماشینمو گذاشتم تعمیرگاه که روغن ریزی گیربکسمو بگیره مکانیک الان بعد از یک ماه هنوز ماشین من تعمیر نشده که هیچ هزار تا مشکل دیگه افتاد رو گیربکسم چند روز پیش که مثلا درست شده بود بدون اجازه و خبر دادن به من ماشینو برد بیرون که تست کنه ولی گیربکسم به یه مشکل اساسی برخورد و الان واسه بار چهارم گیربکسمو باز کرده و لوازمی که تو گیربکس خورد کرده گردن نمیگیره ده تا گیربکس کار قطعات شکسته رو نشون دادم گفتن مکانیک بد جا زده که خورد شده الان باید چیکار کنم؟

  15. سلام
    من دو روز پیش یه ۲۰۶ وی۸ که اولش فکر کردم تسمه تایم پاره کرده بردم به یه تعمیرگاه در اتوبان بسیج نرسیده به بیت متری افسریه که روی دربش زده عاملیت مجاز ایران خودرو کد ۵۸۲۲۱ که اولش گفت زده داغون کرده بیار داخل بردیم داخل فردا صبحش باز کرده بود تسمه سالم بود فولی گیرپاچ کرده بود خلاصه امروز صبح برای تحویل رفتم که ماشینو از قبل روشن کرده بود صدا نده ولی بالاجبار تحویل گرفتم یه فاکتور قطعات ۱۵تایی داد که ۲۳۰۰ اونا شده بود اجرت تراشکار ۳۰۰ هزار گرفت برای خودش هم ۷۰۰هزار که مطمئنم در پول قطعات حداقل ۵۰۰-۶۰۰هزار تومان از ما بیشتر گفته اجرتش هم که نصفش زیاده یعنی یه تعمیر الکی برای ما حدود ۳میلیون و۳۰۰هزار آب خورد در حالیکه همین کارو یکی از دوستام یه هفته قبل انجام داده بود ۲۵۰۰ازش گرفته بودن یعنی هر کی هرجا نشسته فکر دزدی خودشه واقعا به کی باید پناه ببریم ؟؟؟؟؟؟؟؟ به کجا شکایت کنیم؟

  16. رضا تیموری.(رض.تیموری.‌‌)

    ماشینم خاره میل سوپاپ شکسته بود و ماشین ریپ میزد بردم دستگاه دیاگ بزنم ایراد را پیدا کنم که مکانیک دیاگ زد .سافی بنزین سوزنها و پمپ بنزین را عوض کرد اخرفهمید خاره میل سوپاپ شکسته.گفتم نمیشه تراشکاری بدید گفت نه بعدا تعویض دیدیم ماشین صدایی مثله یاتاقان میده که مکانیک گفت برو دور بزن فردا که اب بندی شد بیار فیبر بزنم ولی تا رفتم دیدم صدا زیادتر میشه برگشتم و وقتی منو دید گفت ماشین ۴میلیون خرج داره گفتم ماشینم سالم بود گفت هرکارمیخوای بکن ۰۹۱۰۹۵۰۴۲۱۳خواهش میکنم پراید۸۳دیگه۴تومن چیه جواب بدید

  17. امین شهبازی فرد

    سلام من روغن ماشین یکی از تعویض روغنی بین راهی اتوبان کرج به سمت قزوین اخرین خدمات رفاهی ۲ کیلومتر مانده به عوارضی قزوین تعویض کردم که بی انصاف روغن تقلبی ریخت که این باعث شد چند ساعت بعد از تعویض روغن خودرو یاتاقان زده و ۱۲ میلیون هزینه تعمیرش بشه. ((دوستان مواظب روغن موتورهای تقلبی باشید))

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *