صفحه اصلی / بررسی و مقایسه / مقایسه رنوکپچر و سانگ یانگ تیوولی

مقایسه رنوکپچر و سانگ یانگ تیوولی

کمپانی های خودروساز به این نتیجه رسیده اند که سلیقه خریدارن خودرو دچار تغییرات زیادی شده است بطوری که در سال های نچندان دور، مردم به دنبال خودروهایی با بدنه بزرگ و حجم موتور بالا بودند تا خودرو بتواند حس قدرت طلبی افراد را ارضا و راحتی را برای آن ها به ارمغان بیاورد. اما با گذشت زمان و شلوغی شهرهای بزرگ و افزایش روز افزون قیمت سوخت، الگوی خریدران تغییراتی کرده بطوری که به خودروهای به ظاهر بزرگ ولی مصرف سوخت کم روی آورده اند.

«تیوولی» محصول سانگ یانگ کشور کره جنوبی و «کپچر» محصول رنو فرانسه در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط یا به قولی کراس اوورهای شهری، با امکانات و قیمتی نزدیک به هم، رقابت تنگاتنگی دارند.
تیوولی اولین بار در سال ۲۰۱۶ و کپچر سال ۲۰۱۴ عرضه شد. خودرو ساز کره ای برای محصول جدیدش از موتور ۶/۱ لیتری چهار سیلندر با حداکثر توان ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر استفاده کرده است. قدرت موتور از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. اما کپچر در بخش قوای محرکه مجهز به موتور ۲/۱ لیتری توربو شارژر با حداکثر توان ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر است. با وجود توان پایین‌تر موتور کپچر اما به لطف وجود توربو شارژر حداکثر گشتاور را از ۲۰۰۰ دور در دقیقه در اختیار می گذارد. این در حالی است که حداکثر گشتاور تیوولی در ۴۶۰۰ دور در دقیقه بدست می آید. این مطلب مؤید کشش بهتر کپچر می باشد. شتاب صفر تا صد این دو رقیب ۹/۱۰ و ۱۲ ثانیه به ترتیب برای کپچر و تیوولی است. همچنین موتور کم‌حجم‌تر در مقایسه مصرف سوخت، باز هم برگ برنده را به کپچر می دهد، زیرا تنها ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند اما مصرف ترکیبی تیوولی ۷ لیتر اعلام شده است.

از نظر ابعاد و فضای داخلی این دو خودرو تقریبا مشابه هستند، با این وجود صندلی‌های تیوولی راحت تر می باشد. در مقایسه آپشن‌ها، نمی توان هیچکدام را برتر اعلام کرد، تیوولی با ۶ کیسه هوا، سیستم ضد واژگونی، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم کمک حرکت در سر بالایی، سیستم کنترل لغزش و سیستم پایداری الکترونیکی، در بخش ایمنی از کپچر جلوتر است. اما در امکانات رفاهی تقریبا مشابه هستند.
دید راننده از جلوی خودرو در کپچر به دلیل کاپوت شیب دار کمی بهتر است، اما هیچکدام از این دو خودرو دید عقب مناسبی ارائه نمی‌دهند. در نتیجه راننده باید متکی به دوربین عقب و سنسورها باشد. در دور موتور پایین، صدای وارد شده به اتاق تیوولی کمتر است و تا زمانی که دور موتور را بالا نبرید در آرامش خواهید بود. اما سواری تیوولی آن‌چنان نرم نیست و کپچر کیفیت سواری بالاتری را ارائه می دهد. اگر به فکر سفر هستید در نظر داشته باشید که صندوق عقب کپچر ۴۵۵ لیتر و تیوولی ۴۲۳ لیتر فضا دارد. در حال حاضر در بازار کشورمان قیمت کپچر ۱۱۰ و تیوولی ۱۱۲ میلیون تومان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *