صفحه اصلی / بازار خودرو / بررسی خودروهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی

بررسی خودروهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی

بازار خودرو زیر ذره بین جام : بررسی خودروهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی

بازار خودرو های ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی در سیطره خودروسازان شرق آسیا قرار گرفته است. چه در کلاس سدان و چه در کلاس شاسی بلندها تقریبا تمام گزینه های موجود از تولیدات کره، ژاپن و چین است.

Mazda 3 new
مزدا ۳ نیو را به عنوان اولین خودروی بررسی این هفته انتخاب می کنیم. این خودرو که مدتی است تنها در مدل صندوق دار توسط گروه بهمن تولید می شود در بازار با قیمت ۱۱۸ میلیون تومان قابل خرید است. هر چند از تولید مزدا۳ با ظاهر کنونی اش چند سالی می گذرد اما همچنان از طراحی بروزی بهره می برد. موتور ۲۰۰۰ سی سی آن ۱۴۷ اسب بخار تولید می کند و گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک، کیفیت رانندگی بالایی را ارائه می دهد. میدان دید خوب، صندلی های راحت، ترمز قابل اطمینان در کنار آپشن هایی مانند ۶ کیسه هوا، صندلی برقی راننده، فرمان الکتروهیدرولیک با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با ۶ بلند گو و حسگر باران از جمله مزایای این خودرو هستند. تنها مورد منفی که می توان برای مزدا۳ ذکر کرد گرانی قطعات مخصوصاً قطعات بدنه است.

hyundai  elantra
هیوندای النترا ۲۰۱۷ با قیمتی بین ۱۴۳ تا ۱۵۰ میلیون تومان، در بالاترین سطح قیمتی این گزارش قرار دارد. خودرویی که در مدل جدید بسیار بروز شده، طراحی جذاب تر دارد، از آپشن های بیشتری بهره می برد و نقاط ضعف مدل پیشین در آن بهبود یافته است. مدلی که در ایران عرضه می شود از موتور ۲۰۰۰ سی سی با توان ۱۵۶ اسب بخار و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک استفاده می کند. از امکانات هیوندای النترا جدید می توان به ۶ ایربگ، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، سیستم کیلس (ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید)، سانروف، کروز کنترل، صفحه نمایش ۷ اینچی، ۸ اسپیکر، دوربین عقب، ESP، تهویه مطبوع دو گانه و…اشاره کرد. پیش بینی می شود النترای جدید همانند نسخه قبلی فروش خوبی در بازار داشته باشد.

toyota  prius 2017
با ۱۵۰ میلیون تومان، تویوتا پریوس هیبرید نیمه فول نیز می توان خرید. طراحی ظاهری پریوس بسیار عجیب به نظر می رسد و شبیه هیچ خودروی دیگری در بازار نیست. پریوس از ترکیب قوای محرکه‌ پیشرانه بنزینی ۹۵ اسب بخار و موتور الکتریکی با توان ۷۲ اسب بخار در چرخ‌های جلو بهره می‌برد که در مجموع قادرند ۱۲۱ اسب‌بخار قدرت تولید کنند. عمده مزیت این خودرو مصرف سوخت بسیار کم حدود ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مدل نیمه فول، آپشن هایی نظیر ۶ ایربگ، مانیتور ۸ اینچی، سیستم صوتی JBL، رینگ های آلومینیومی، و سانروف دارد. اما با پرداخت حدود ۱۵ میلیون تومان بیشتر می توان مدل فول را که دارای سیستم رادار، سیستم پارک اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک و هشدار ترافیک است، خریداری کرد.

در کلاس شاسی بلند ها دو رقیب فرانسوی (رنو داستر و رنو کپچر)، یک ژاپنی (سوزوکی ویتارا) و یک کره ای (سانگ یانگ تیوولی) را مقایسه می کنیم. داستر در دو مدل تک دیفرانسیل با قیمت ۱۱۲ میلیون تومان و دو دیفرانسیل با قیمت ۱۲۴ میلیون تومان عرضه می شود. موتور آن ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۳۵ اسب بخار قدرت و جعبه‌دنده اتوماتیک ۴ سرعته است. هر چند داستر همانند برادر کوچکترش تندر ۹۰ ظاهر دل‌چسبی ندارد اما از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است و قابلیت های آفرود نسبتا خوبی نیز ارائه می دهد. داستر نسبت به سایر رقبا از پایین ترین آپشن ها برخوردار است.

renault capture
رنو کپچر با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان و سانگ یانگ تیوولی با قیمت ۱۱۲ میلیون تومان از بسیاری جهات رقیب یکدیگرند. کپچر دارای موتور ۱۲۰۰ سی سی توربوشارژر با ۱۲۰ اسب بخار توان و تیوولی دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی تنفس طبیعی با توان ۱۲۷ اسب بخار است. هر دو خودرو از جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته بهره می برند و شتاب و مصرف سوخت (حدود ۷/۵ لیتر در اتوبان) مشابهی دارند. مدت گارانتی هر دو خودرو نیز ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر تعیین شده، پس تنها سلیقه خریدار در پسندیدن ظاهر آنها می تواند تعیین کننده باشد.

suzuki vitara
سوزوکی ویتارا که حالا دیگر رنگ و بوی تازگی را حتی با فیس لیفت جزئی در مدل جدید از دست داده، در ابتدای ورود به بازار، خودروی بسیار موفقی بود اما با ورود رقبا، دیگر جذابیت قبل را برای خریداران ندارد. هر چند که با توجه به موتور ۲۴۰۰ سی سی ۱۷۰ اسب بخار و شاسی قوی، این خودرو، هم برای استفاده در شهر و هم آفرود مناسب است. ویتارا در مدل فول (کلاس ۱۰) دارای ۶ کیسه هوا، جعبه دنده اتوماتیک، دو دیفرانسیل با ۴ حالت تنظیم، سانروف و … با قیمت ۱۴۷ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *