صفحه اصلی / فرهنگی و آموزشی / توصیه های مهم قبل از رفتن به تعمیرگاه

توصیه های مهم قبل از رفتن به تعمیرگاه

❇️❇️ توصیه های مهم قبل از رفتن به تعمیرگاه

قبل از رفتن به تعمیرگاه، از داشتن پروانه کسب به نام شخصی که در آن جا فعالیت میکند اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که بسیاری از افراد، یا پروانه ندارند و یا با کپی پروانه سایرین، کار میکنند. کسی که پروانه کسب دارد معمولا آن را در محل کسب خود نصب میکند؛ پس اگر پروانه ای بر روی دیوار یا زیر شیشه میز  مشاهده نکردید به احتمال زیاد او پروانه ندارد!!

⭕️ سعی کنید هرگاه اتومبیل خود را به تعمیرگاه میبرید، از اول تا آخر فرایند تعمیرات حضور داشته باشید و چشم از اتومبیل برندارید. تجربه نشان داده که تعمیرکارانی که از حضور  و سوالات شما ناراحت و عصبی میشوند، تجربه کافی ندارند و میخواهند با آزمون و خطا کار کنند! پس میتوانید بهانه ای درست کنید و اتومبیل را بگیرید و به سراغ دیگری بروید!

☸️ اگر تعمیرگاه، قطعه ای را عوض کرد (که این روزها این کار خیلی مرسوم شده و معمولا به جای تعمیر تعویض میکنند!) حتما قطعه خراب را از تعمیرگاه تحویل بگیرید!

🔸 حتما قبل از مراجعه به تعمیرگاه، کلیه لوازم شخصی را از اتومبیل خارج و در منزل بگذارید. داشبورد را خالی و اشیاء قیمتی و مدارک در خوردو نباشد!

👈 اگر قرار است اتومبیل را در تعمیرگاه گذاشته و بعدا برای تحویل مراجعه کنید، حتما طوری که صاحب تعمیرگاه هم متوجه شود، شماره کیلومتر خودرو را یادداشت کنید! مثلا بگویید: «جسارت نباشه حالا که قراره ماشین شب اینجا بمونه، براکه خیال خودم راحت تر باشه اجازه هست کیلومتر رو بردارم؟ » در اینصورت او حتما مراقب خواهد بود و اگر کیلومتر تغییر کند باید پاسخگو باشد. اما اگر کیلومتر را یواشکی بردارید بعدا چیزی را نمیتوانید اثبات کنید!

⛔️ هرگز اتومبیل را با باک پر از بنزین به تعمیرگاه نبرید. مخصوصا اگر قرار است شب اتومبیل در آنجا بماند!!! متاسفانه هوس برداشت بنزین از باک پر، هوش از سر بسیاری تعمیرکاران خواهد برد! بطوریکه برای برداشتن ۴ لیتر بنزین از باک شما که فقط ۴۰۰۰ تومان ارزش دارد، ممکن است درب مخزنی باک را شکسته یا شلنگهای خروجی بنزین را دچار آسیب نمایند که خسارتی خیلی بیشتر به شما وارد خواهد شد! پس حتما باک کمتر از ۱۰ لیتر بنزین داشته باشد!

💠 حتما بعد از اتمام کار، از تعمیرکار فاکتور رسمی بامهر و امضاء و شماره تلفن و آدرس تحویل بگیرید و اجرت را حتما با دستگاه کارتخوان مربوط به همان تعمیرگاه پرداخت نمایید و رسید آن را به فاکتور الصاق کرده و نگهداری نمایید. فراموش نکنید که اگر پول نقد پرداخت نمایید هیچ سندی دال بر پرداخت وجود ندارد و اگر چنانچه کار شما به شکایت و اتحادیه بکشد، تعمیرگاه میتواند دریافت وجه از شما را انکار نماید!

🙏اگر شما هم توصیه ای در این زمینه دارید آن را از طریق فرم زیر با سایرین به اشتراک بگذارید.

یک دیدگاه

  1. با سلام و عرض ادب
    مشکل من بوی بنزین داخل کابینه
    الیته با تعویض پمپ و باز و بسته متوالی مهره با چن بار شکستن و تعویض مهره، امپر بنزین رو هم خراب کردن!!!!
    تا حالا هزینه زیادی متحمل شدم
    اخرشم گفتم در باک دفرمه و بیضی شده
    با توجه ب راهنماییهای مفیدتون متوجه شدم ک بازم دارن متاسفانه سر کیسه میکنن……..
    لطفا ی ادرسیا شماره از خودتون برام بفرستید تا بیشتر ازاین مجبور ب صرف هزینه نشم.
    با تشکر
    ممنون میشم ک پاسخ بدید
    چون همونطور ک خودتون فرمودبد از نظر ایمنی بسیتر خطرناکه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *