صفحه اصلی / اخبار خودرو / علت فروش نرفتن سوبارو در ایران

علت فروش نرفتن سوبارو در ایران

سوبارو لگاسی ۲۰۱۵، محصولی است که به تازگی در سبد خودرویی شرکت سیف خودرو قرار گرفته است. سوبارو، برندی ژاپنی است که به ساخت خودرو با موتورهای باکسر پرتوان و کم استهلاک معروف است.

در بسیاری از نقاط جهان محصولات این کمپانی را ضد مرگ می‌نامند، از آن جهت که خرابی این ماشین کم است و حتی گاهی در میان برندهای ژاپنی‌، عمری بیشتر از تویوتا دارد. اما هنوز در ایران این باور جا نیافتاده است و شاید دلیل آن، شیوه قیمت‌گذاری شرکت سیف خودرو باشد. لگاسی در بازار ایران توان رقابت بیشتری با تویوتا کمری دارد، این روزها با قیمت ۲۲۳ میلیون تومان از طرف شرکت فروخته می‌شود که ۴۸ میلیون تومان از کمری هیبرید فول، گران‌تر است.

هم‌چنین این ماشین رقیبی فرانسوی به نام سفران دارد که در نسخه ۲۰۱۶، قیمت ۱۸۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. همین اختلاف قیمت باعث شد تا مشتریان ‌به سمت سوبارو لگاسی نروند. مساله دیگر کمبود خدمات پس از فروش این شرکت است و طبق اطلاعت مندرج در سایت شرکت فقط یک مرکز خدمات‌پس‌از‌فروش در ایران دارند.به این معنی که مشتریان نمی‌توانند به خدمات سراسری و یک‌پارچه شرکت سیف‌خودرو اعتماد کنند و از طرفی هم قیمت بالاتری نسبت به رقبا بپردازند. پس شاید بهتر باشد قیمت این ماشین در حد رقبایش تعیین شود تا شانس خود را بسنجد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *