صفحه اصلی / اخبار خودرو / واردات خودروهای آمریکایی توجیه اقتصادی ندارد

واردات خودروهای آمریکایی توجیه اقتصادی ندارد

پرشین خودرو/ دبیر انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو کشور می گوید با ممنوعیت واردات خودروی شورلت هیچ اتفاق خاصی در بازار خودروی ایران نیفتاده است.
مجید اسفیدانی، با بیان این مطلب اظهار داشت: هم اکنون در کشور، خودروهای متنوع خارجی وجود دارد و تقریبا می توان گفت تمام خودروهای روز دنیا در خیابان های کشور یافت می شود و حتی اگر برخی خودروها هم نباشند دست کم در مناطق آزاد همه نوع خودرویی با برند های مختلف و مدل های متعدد وجود دارد.
وی در همین رابطه ادامه داد: اینکه واردات یک شرکت خودروسازی آمریکایی لغو شده است؛ آن هم شرکتی که در خود آمریکا هم چندان طرفدار ندارد و به نوعی یک شرکت خودروسازی ورشکسته در دنیا محسوب می شود و «چندان نمی تواند مانعی برای تنوع خودروهای روز دنیا در ایران به حساب آید.»
اسفیدانی در خصوص شرکت شورولت اظهار می کند: باید پذیرفت از همان ابتدا بحث واردات چند مدل شورلت به کشور اشتباه بود و هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشت. شورولت اکنون نه تنها در خود ایالات متحده که حتی در اروپا هم مشتری چندانی ندارد و تنها این کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که به نوعی مشتری پر و پا قرص محصولات این شرکت به حساب می آیند.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در پایان اظهار کرد: اینک انواع مختلفی از خودرو و از برندهای سرشناس جهان در کشور وجود دارد و می توان گفت از لحاظ «تنوع خودرویی» ایران کشور دست و پابسته ای نیست چه آنجا که جز واردات از یک کشور، محدودیت دیگری در زمینه خودروهای روز دنیا در کشور مشاهده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *