صفحه اصلی / اخبار خودرو / اولین زخم‌های فروش جهانی فولکس واگن
در هنگام تصادف چه باید کرد؟

اولین زخم‌های فروش جهانی فولکس واگن

بلاخره اولین آثار تقلب شرکت فولکس‌واگن در آزمون‌های آلایندگی خودروهای دیزلی با کاهش فروش جهانی ۵٫۳ درصدی در ماه اکتبر، خود را نشان داد.

Volkswagen
تقریباً دو ماه پیش (۱۸ سپتامبر) گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعتراف کرد که در تست‌های آلایندگی خودروهای دیزلی تقلب کرده و همچنین اذعان داشت که مصرف سوخت برخی خودروها را نیز پایین اعلام کرده است.
طبق گزارش روزنامه گاردین، این شرکت در ماه اکتبر ۴۹۰ هزار دستگاه خودرو فروخته است. برای نمونه، فروش این گروه در برندهای اشکودا جمهوری چک و سئات اسپانیا به ترتیب ۲٫۷ درصد و ۳.۱ درصد تنزل کرده است.

VW-DEALERSHIP
یورگن استاکمن رئیس فروش فولکس‌واگن گفت: شرکت در حال تلاش برای احیای اعتماد مشتریان به برند و محصولات فولکس‌واگن است.

سازمان‌های ناظر در آلمان بازرسی‌های خود را بر روی آلاینده‌های دیزلی ۵۰ مدل خودرو دیگر شامل بی ام و، مرسدس بنز، فورد، ولوو، نیسان، جگوار، و لندروور افزایش داده‌اند.

VW DEALERSHIP
به گزارش آسوشیتدپرس فولکس‌واگن برای تشویق مشتریان آمریکایی، حتی به دارندگان خودروهای ساخت این شرکت، ۲ هزار دلار تخفیف می‌دهد اگر خودروهای خود را با مدل‌های جدیدتر عوض کنند.

حداقل ۲۰۰ پرونده شکایت علیه فولکس تشکیل شده است. آمار منتشر شده روز جمعه نشان می‌دهد فروش این شرکت در آمریکا – که رسوایی در آنجا اعلام شد – ۰.۲ درصد افزایش یافته است. فروش در آمریکای شمالی، شامل کانادا، ۳.۵ درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته بالا رفت.

به نظر می‌رسد اوضاع نابسامان اقتصادی در برزیل و روسیه بیش از این رسوایی به فروش این شرکت لطمه زده است. فروش در روسیه و برزیل به ترتیب ۲۶ درصد و ۵۰ درصد افت داشته است.

آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا می‌گوید فولکس ۴۸۲ هزار خودرو را به نرم‌افزاری مجهز کرده که سیستم کنترل گازهای آلاینده را از کار انداخته است. فولکس می‌گوید بیش از ۱۱ میلیون خودرو به این نرم‌افزار فریبنده مجهز شده‌اند تا خروجی دی‌اکسید کربن که یکی از عوامل اصلی بالا رفتن دمای جهانی است را مخفی نگه دارد.

VW DEALERSHIP
بلومبرگ به نقل از ماتیاس مولر، مدیر جدید اجرایی فولکس نیز هشدار داده است که عواقب مالی این رسوایی بیشتر از آن چیزی است که پیش از این عنوان شده است و ممکن است شرکت را مجبور به قطع سرمایه‌گذاری کند آن‌هم در زمانی که همه خودروسازان در تلاش برای به‌کارگیری فناوری‌های جدید هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *