صفحه اصلی / بازار خودرو / بازار خودرو زیر ذره بین جام

بازار خودرو زیر ذره بین جام

فصل تابستان است، هوا گرم و مدرسه ها تعطیل! این روزها خیلی ها در حال برنامه ریزی برای رفتن به یک سفر خاطره انگیز به همراه اعضای خانواده هستند. از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب، کشور ایران پر است از مناظر طبیعی و مکان های دیدنی که برای بازدید از آنها حتما باید زمانی را اختصاص داد. از جمله پرطرفدار ترین روش ها، سفر با خودروی شخصی است. پس وقت آن رسیده که به خودروی خود دستی بکشید و یا در فکر خرید خودروی جدید باشید. در یکی دو دهه اخیر بازار خودرو در ایران بسیار متنوع شده است. بستگی به بودجه و توان خرید، در این بازار خودروهایی از ۲ میلیون تومان تا حتی ۲ میلیارد تومان می توان یافت. از خودروهای دست دوم نچندان رو به راه تا خودرو های فوق لوکس که شاید فقط در مجلات و سایت های خودرویی عکسشان را دیده باشید. از خودرو های تولید داخل گرفته تا خودرو های چینی، اروپایی و سوپر اسپورت ها.

انتخاب خودرو برای خرید در این بازار شاید کمی گیج کننده شده باشد. چه مواردی را باید برای خرید یک خودرو مد نظر قرار داد. شما باید قبل از اینکه لباس پوشیده و راهی بازار شوید به چند سوال پیش خودتان پاسخ دهید. از جمله عواملی که می تواند در خرید شما تاثیر گذار باشد و سوالاتی در ذهن شما  ایجاد کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • چه کاربردی از خودرو انتظار دارید؟

آیا بیشتر درون شهر رانندگی می کنید یا در جاده ها به سفر می روید. آیا خانواده شما پر جمعیت است یا تازه ابتدای زندگی هستید و دو نفره قرار است طی مسیر کنید. آیا سفر های شما بیشتر در جاده است یا اهل طبیعت گردی هستید و هرازگاهی سری به مسیر های خاکی و خارج جاده ای هم می زنید.

  • چقدر می خواهید هزینه کنید؟

یک سوال بسیار مهم، شما قبل از برنامه ریزی برای خرید حتما باید حداکثر مبلغی که قرار است برای خودرو اختصاص دهید را برای خودتان مشخص کنید. چون تا راهی بازار شوید ممکن است گرفتار فروشندگانی گردید که با صحبتهایشان سعی دارند شما را برای خرید خودروهای گران تر راضی کنند. از طرفی همیشه در خرید خودروی کارکرده و حتی خودری نو، حتما مبلغی برای خرج های احتمالی پیش بینی نشده کنار بگذارید. مسلما کسی که خودروی کارکرده خود را به فروش می گذارد برخی هزینه های مصرفی و یا حتی تعمیراتی را انجام نداده است و اینها به عهده شما خواهد بود. با توجه مبلغی که در نظر گرفتید انتخاب های زیادی می تواند سر راهتان قرار گیرد.

  • سواری، هاچ بک، SUV و یا شاسی بلند؟

سبک و علایق خود و خانواده تان را بسنجید و قبل از خرید با هم مشورت کنید. امروزه موارد یاد شده در رنج قیمت های مختلف در بازار وجود دارد و از قبل لازم است هدفتان را بدانید.

  • از کجا بخریم؟

این هم از جمله سوالاتی است که پاسخ دادن به آن می تواند صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه های شما داشته باشد. انتخاب های مختلفی برای محل خرید وجود دارد، نمایندگی خودروساز، نمایشگاه ماشین، بازارهای هفتگی، روزنامه و سایت های اگهی و فروش. خوب هر کدام از این روشهای خرید مزایا و محدودیت های خاص خودش را دارد، که ابتدا برای خودتان بررسی کنید.

در شماره های آتی در همین بخش سعی می کنیم با توجه به سوالات بالا شما را در خرید خودرو در بازار در محدوده های قیمتی مختلف و نحوه چک سلامت و صحت معامله، راهنمایی کنیم. بدین ترتیب در وقت شما صرفه جویی خواهد شد و امیدواریم خریدی موفق و همراه با رضایت داشته باشید.

بازار خودرو زیر ذره بین جام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *