بی ام و X6 با تیونینگ AC اشنایتزر: شرکت تیونینگ AC اشنیتزر میخواهد با X6 فالکون در نمایشگاه خودروی اسن توجه همگان را به خود جلب کند.
AC اشنیتزر که سابقهی تیونینگ خودروهای بامو، مینی و لندروور را در کارنامه دارد پکیج فالکون را برای شاسیبلند بامو در نظر گرفته است. این پکیج تمام قسمتهای خودرو را تحت تأثیر قرار داده و X6 را خشنتر، جذابتر و شاید جدیتر از قبل کرده است. AC اشنیتزر بهبودهای ظاهری و فنی خود را از مدل ۳۵i شروع کرد و این رویه را تا M و مدل دیزل آن ادامه داد. این شرکت برای جلب رضایت سلیقههای مختلف نمای ظاهری و عملکرد فنی پروژهی آخر خود یعنی همان X6 را بهبود بخشید.
افزایش قدرت موتور بامو از ۳۰۱ به ۳۵۵ اسب بخار، برای X6 مدل ۳۵i از ۴۴۳ به ۵۱۷ اسب بخار و در X6 مدل ۵۰i از ۵۶۷ به ۶۴۰ اسب بخار بهقدری کافی به نظر میرسد که گویی استانداردهای جدیدی برای این مدلها به وجود آمده است: همانطور که پیشتر گفتیم مدل دیزل هم از این ارتقای موتور بینصیب نمانده و مدل ۳۰d و ۴۰d به ترتیب بهجای ۲۵۴ و ۳۰۸ اسب بخار نیرو حالا ۳۰۴ و ۳۵۵ اسب بخار نیرو تولید میکنند.
AC اشنیتزر برای احساس قدرت بیشتر و غرش مهیبتر در X6 فالکون، برای مدل بنزینی این خودرو صدا خفه کن و سراگزوز مسابقهای و برای مدل دیزلی صدا خفه کن دوقلو و سراگزوز مسابقهای با ماژول صدا (با هفت حالت صدای اگزوز مختلف) در نظر گرفته است. این سیستم و سراگزوز دوتایی اسپرت خودرو حتی در دورهای پایین موتور و حین شروع حرکت خود را نشان میدهد و غرش پیشرانه ۴٫۴ لیتری X6 M را به گوش همه میرساند.
بررسی سیستم تعلیق و تنظیم دوبارهی آن هم ارتفاع خودرو را کمتر کرده است. بهطوری که در جلوی خودرو ۱۵ میلیمتر و در عقب ۲۰ میلیمتر از ارتفاع کاسته شده است. کیت بدنهی جدید بامو کاملاً متناسب با افزایش قدرت آن است. این کیت ۱۰ عنصر اصلی بدنه را تغییر داده است. بالهای جلو و عقب گستردهتر، نشان و آرمهای فالکون، طراحی جلو و عقب هجومیتر و دریچههای هوای با طراحی جدید نمونههایی از این تغییرات هستند.
درنهایت این پکیج با یک ست از رینگهای کلاسیک ۲۲ اینچی پرهی دوقلو AC1 با رنگ دوتایی یا مات زغالی تکمیل میشود.