در کشوری همچون ژاپن، خودروهای سری K یا کامپکت پادشاهی میکنند، زیرا برای خرید ارزانتر هستند، برای رانندگی ارزانتر هستند و همچنین مالیات کمتری هم نسبت به خودروهای معمولی شامل حالشان میشود. حال یکی از این خودروهای کامپکت که برای استفاده در ژاپن بسیار به صرفه است، خودروی پاسو (Passo) از شرکت خودروسازی تویوتاست که به تازگی نسخه اصلاح شده آن معرفی شده است.
این خودرو را میتوان برادر ناتنی دایهاتسو سیریون نامید که برای عرضه در سال ۲۰۱۶ میلادی شامل تغییرات و بروزرسانیهایی شده است تا مصرف سوخت آن کمتر از حد معمولش شود. با توجه به جزییات ارائه شده، این خودروی هاچبک به پیشرانهای ۱ لیتری ۱KR-FE مجهز شده که نیروی تولیدی آن پس از دریافت توسط جعبه دندهای انتقال متداول CVT، به چرخهای جلویی خودرو ارسال میشود. ولی نکته قابل اهمیت در مورد این اتومبیل، مقدار مصرف سوخت آن است که حالا با بروزرسانیهای صورت گرفته بر روی آن، به حداقل ۳٫۵۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است.
علاوه بر نسخه استاندارد، تویوتا برای این خودروی کوچک شهری سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک را هم ارائه کرده که به صورت سفارشی میتوان بر روی خودرو نصب کرد، ولی مصرف سوخت خودرو را از ۳٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر، به ۴٫۱ لیتر به ازای هرصد کیلومتر مسافت پیموده شده افزایش میدهد.
در مقایسه با مدلهای قبلی به لطف افزایش ۷۵ میلی متری طول کلی خودرو، فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقبی خودرو وجود دارد. در ضمن کیسههای هوای ایمنی هم در این خودرو تبدیل به گزینههایی استاندارد شده است. هرچند سیستمهایی نظیر هشدار خروج از جاده و خطوط آن، سیستم کمک ترمز و سیستم توقف اضطراری در شرایط مورد نیاز هم در این خودرو گنجانده شده است.
تویوتا اعلام کرده که مدل پایه این خودرو را به قیمت ۱۰ هزار و ۵۹۵ دلاری و بالاترین مدل آن را هم به قیمت ۱۳ هزار و ۱۸۵ دلاری عرضه خواهد کرد. گفتنی است که طراحی ظاهری دو مدل ذکر شده هم تفاوتهایی با یکدیگر دارد، مثل پراید ۱۳۱ و پراید ۱۳۲!