صفحه اصلی / معرفی خودرو / جدیدترین مدل «لامبورگینی»
در هنگام تصادف چه باید کرد؟

جدیدترین مدل «لامبورگینی»

اقتصادآنلاین/ اوراکان، نام یک گاو سرکش اسپانیایی. از همان گاوها که با پارچه‌ای قرمز وحشی می‌شود و شاخ می‌زند. این بار لامبورگینی یکی از این گاوها را ساخته. اوراکان لامبورگینی گران است و تمامی اجزایش مدرن و جدید.
اوراکان مانند تمام لامبورگینی‌ها سامانه دو دیفرانسیل دارد. البته نه یک دو دیفرانسیل معمولی. این سامانه به ۳ واحد ژیروسکوپی مجهز است. تقریبا شبیه مدل‌هایی که در هواپیماهای جنگنده وجود دارد.
اوراکان اسپایدر لامبورگینی برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی فرانکفورت آلمان به نمایش درآمد. این خودرو ترکیبی از قدرت عملکردی نوع کوپه لامبورگینی و احساس لذت بخش رانندگی در هوای آزاد است.
مدیرعامل و رئیس بخش خودروهای لامبورگینی در خصوص مدل اوراکان اسپایدر LP610-4 گفت: به دلیل موفقیت مدلهای مجهز به موتورV10 و به دنبال سنت همیشگی رانندگی با خودروهای روباز، مدل جدید اوراکان اسپایدر طراحی و ساخته شد. اوراکان اسپایدر لامبورگینی ترکیبی از خلاقیت و عملکرد مدل کوپه اوراکان است که در کنار فناوری‌های جدید در ابعادی و ساختاری متفاوت ساخته شده است.

در تاریخ این شرکت مدل گالاردو اسپایدر Gallardo Spyder بهترین فروش را از آن خود کرده است و اینک کارشناسان انتظار دارند که مدل جدید اوراکان اسپایدرکه با کد LP610-4 شناخته می‌شود، جای آن را بگیرد. اوراکان باید مشعل را از گالاردو تحویل بگیرد اما در مقابل باید با خودروهای منحصربه‌فرد و شناخته شده‌ای مانند فراری۴۸۵ و مک‌لارن۶۵۰S هم رقابت کند.

آسایشی بسیار تجملاتی، خالص و طراحی پویا ضمانت‌نامه نسخه شایسته و در خور لامبورگینی به شمار می‌آید. وزن سبک، سامانه الکترونیکی، رانندگی با دو حالت سقف باز و بسته حداکثر آرامش را برای سرنشینان رقم می‌زد
در حالت معمول، موتور این لامبورگینی، قدرتی معادل ۶۱۰ اسب بخار تولید می کند و تنها در ۳٫۴ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و با بیشینه سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت به حرکت خود

این خودرو مانند تمام لامبورگینی‌ها سامانه دو دیفرانسیل دارد. البته نه یک دو دیفرانسیل معمولی. این سامانه به ۳ واحد ژیروسکوپی مجهز است. تقریبا شبیه مدل‌هایی که در هواپیماهای جنگنده وجود دارد. این واحدهای ژیروسکوپی در تمام مدت به همه چیز نظارت دارند و در طول رانندگی تمام اطلاعات خود را به مغز متفکر دو دیفرانسیل می‌فرستند تا تصمیم لازم برای ارسال قدرت به هر یک از چرخ‌ها صادر شود. این فرایند باعث می‌شود خودرو در پیچ‌ها با قدرت فوق‌العاده‌ای حرکت کند.

راه‌کارهای طراحی جدید و نرم
مدل اوراکان اسپایدر، نشانگر آخرین تحولات در زبان طراحی لامبورگینی است. تعادل بصری در طراحی، اوراکان را را برای ناظران و سرنشینان جذاب می‌کند. اما مهم‌ترین ویژگی ظاهری این خودرو سقف جدید و منعطف آن است. این سقف در سه رنگ مختلف ساخته می‌شود.
قرمز، قهوه‌ای و مشکی. اگر سقف باز باشد، تفاوت زیاد طراحی ظاهری آن را با انواع کوپه تشخیص خواهید داد. طول این خودرو ۴٫۴۶ ، عرض آن۱٫۹۲ وارتفاع آن ۱٫۱۸ متراست.

سقف سبک است و با مهارت خاصی روی خودرو می نشیند. سقف خودرواز نوع الکتریکی است که با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۳۱ مایل بر ساعت) با فشار یک دکمه در ۱۷ ثانیه باز و بسته می‌شود.
شاسی خودروی هیبریدی اوراکان اسپایدر در جلو و عقب ترکیبی از آلیاژهای آلومینیوم و فیبر کربن فشرده است. لایه رویی نیز به شکلی ویژه از آلومینیوم ساخته شده است. اوراکان اسپایدر در شاسی ۴۰ درصد محکم‌تر از گالاردو اسپایدر و با وزن خشک ۱,۵۴۲ کیلوگرم، حدود ۱۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از اوراکان کوپه است.

نسبت قدرت به وزن به ۲٫۵۳ کیلوگرم بر اسب‌بخار رسیده است این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۲٫۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند و تولید گاز گلخانه‌ای CO2 در مقایسه با خودروی گالاردو اسپایدر حدود ۱۴ درصد کاهش یافته است. با تمام این توصیفات عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

وزن مدل رودستر حدود ۱۰۲ کیلوگرم سنگین‌تر از نسخهٔ کوپه است اما پیشرانهٔ ۱۰ سیلندری ۶۰۲ اسب بخاری با ۸۵۰۰ دور در دقیقه به‌ صورت جالبی جلب‌توجه می‌کند. این قدرت مهیب توسط گیربکس خودکار دوکلاچه و ۷ سرعته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و همین عملکرد باعث شده تا لامبورگینی مدعی شتاب صفرتا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در بازه زمانی ۳٫۲ ثانیه‌ای اوراکان شود.این درحالیست که گیربکس گالاردو، به عنوان یک خودروی پرفروش نظر کارشناسان را به خود جلب نکرد.

ازآنجایی‌که توجهی ویژه به مبحث آئرودینامیک این گاوسرکش بی‌سقف صورت گرفته، لامبورگینی می‌گوید که سقف سرعت این مدل همانند کوپه بوده و به ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این کیت آئرودینامیکی عمدتاً شامل پوشش فیبر کربنی در قسمت جلو، رکاب کناری و احتمالاً سپر عقب می‌شود؛ اما تغییر آشکار اوراکان اضافه شدن بال عقب خودرو است که وجهه‌ کلی خودرو را شبیه به خودروهای مسابقه‌ای می‌کند.

ترمز‌های سرامیک- کربن که از گزینه‌های استاندارد خودروست و‌ باعث می‌شود تا خودرو امنیت خود و سرنشینانش را مواقع اضطرار حفظ کرده و در شرایط مناسبی سرعت زیاد خود را به یکباره کاهش دهد.
برای داخل کابین نیز، یک طراحی سفارشی انجام شده و شامل یک سری عناصر چرم آلکانترا، پدال‌های آلومینیومی و مجموعه‌ای از طرح‌های اضافی فیبر کربنی می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *