محصول جدید بامو موتوراد که «بامو G310R» نام دارد، در واقع، اولین موتورسیکلت از این کمپانی است که از یک موتور کمحجم و تکسیلندر استفاده میکند. این موتورسیکلت قرار است در هندوستان و با شراکت «TVS موتور کمپانی» تولید شود.
وزن کلی G310R به ۱۵۸/۵ کیلوگرم میرسد و بین چرخهای خود، از یک موتور جدید تکسیلندر ۳۱۳ سیسی برخوردار است. این موتور از سیستم خنککننده مایع و همینطور، چهار سوپاپ، دو میلسوپاپ سرسیلندر با انژکتور الکترونیکی بهره میبرد.
طراحی سیلندر به صورت Open-deck و متمایل به عقب است. علاوه بر این، سرسیلندر با چرخشی ۱۸۰ درجه، امکان قرارگیری مانیفولد مکش را در جلو فراهم کرده است. در نهایت، این موتور قادر است در ۹۵۰۰ دور بر دقیقه، قدرتی معادل ۳۴ اسببخار تولید کند و حداکثر گشتاور آن نیز به ۲۸ نیوتنمتر در دور موتور ۷۵۰۰ میرسد. مطابق گفته بامو، این موتور جدید برای حضور در بازار جهانی طراحی شده است. بنابراین، میتوان از بنزینهای مختلف با هر درجهای استفاده کرد و در همین حال، هنوز هم از رعایتشدن استانداردهای آلودگی در آن مطمئن بود.
G310R از نظر طراحی، بسیار نزدیک به S1000R است؛ این چیزی است که بامو میگوید. امّا این موتورسیکلت بسیار جمعوجورتر و با فاصله محوری کمتر است. همچنین زین آن تنها ۷۸۵ میلیمتر از سطح زمین فاصله دارد. در G310R، مواردی چون یک چراغ جلو و طراحی خاصی المانهای باک بنزین به چشم میخورند و این در حالی است که سطوح دینامیک به کار رفته، یک نمای جانبی چابک و سریع از آن ایجاد کردهاند. مهمتر از همه، مجموعه ابزارهای چند منظورهای است که به صورت استاندارد در این موتورسیلکت ارائه شده است.
G310R از یک فریم فولادی لولهای و صلب بهره میبرد. این فریم دارای یک ساختار شبکهای است و یک بخش مجزا در عقب به آن پیچ شده است. برای تعلیق جلو، از یک دوشاخه صلب با قابلیت حرکت در جهات بالا و پایین استفاده شده است. تعلیق عقب نیز متشکل از یک بازوی تابخور آلومینیومی با یک فنربندی استرات به صورت مستقیم است.
برای کنترل چرخهای ۱۷ اینچی، در جلو از یک ترمز با دیسک ۳۰۰ میلیمتری و همراه با یک کالیپر ۴ پیستونه متصل به آن، کمک گرفته شده است. امّا در عقب، این وظیفه به عهده یک کالیپر شناور ۲ پیستونه با یک دیسک ۲۴۰ میلیمتر است. همچنین از نقطهنظر ایمنی، باید گفت که ABS به عنوان یک ویژگی استاندارد برای G310R درنظر گرفته شده است.