صفحه اصلی / دانستنی ها / هزینه سرسام آور خودرو بعد از تصادف

هزینه سرسام آور خودرو بعد از تصادف

اقتصادآنلاین/ صبح و شب خطرش بیخ گوش مان است. خودمان هم مراقب رانندگی مان باشیم، باز نمی توانیم تضمین کنیم کسی به ما نزند. شوماخر هم که باشی، باز هم در شلوغی خیابان، یکی با ماشینش به شما می زند.

به راحتی هر چه تمام تر و چنان بی خیال می زنند به شما و به روی خودشان هم نمی آورند. به راحتی آینه خوردتان ترک برمی دارد و می شکند و باید دنبال یک آینه یدک جدید باشید اما اگر کمی با حال تر باشد، کمی سینمایی تر به شما می زند و سپر ماشین تان را پایین می آورد. به این ترتیب یک سپر جدید باید بخرید. حالا بروید چرتکه بیندازید، برای یک خودرو مثل پورشه باید چند میلیون تومان پول بدهید و یک سپر جدید بخرید. آینه، سپر، گلگیر، چراغ جلو، چراغ عقب، چراغ روی صندوق و چند تا قطعه دیگر، در رانندگی های خیلی قشنگ ما در معرض آسیب هستند.
هر ماه که با خودرومان رانندگی می کنیم، معمولا یک آسیب کوچک و یک خرج حداقل چند ده هزار تومانی به پایمان می افتد. این روزنامه می خواهد مروری بر همین خرج ها داشته باشد. خرج هایی که آش کشک خاله ماشین داشتن است؛ چه بزنید، چه نزنید پای تان است.

رانا
اگر در یک تصادف کوچک و کم، چراغ عقب رانای شما بشکند، باید ۷۰ هزار تومان بدهید و یک چراغ عقب یدک بخرید. چرا ترمز این خودرو وطنی نیز در بازار ۴۱ هزار تومان فروخته می شود. شاید قالپاق خودروتان آسیب ببیند. در این صورت برای یک قالپاق جدید رینگ چرخ، باید ۹۲۰۰ تومان پول بدهید ولی معمولا در ترافیک های شهری، آینه برقی بغل ماشین به راحتی می شکند یا ترک برمی دارد. امروز و فردا هم که بکنید بالاخره باید یک روز آن را عوض کنید. برای همین باید بالاخره ۷۶ هزار تومان پرداخت کنید و یک آینه بغل جدید برای ماشین تان بخرید. گل پخش کن گلگیر جلو در صورت آسیب دیدگی، ۴۳ هزار تومان خرج برمی دارد اما همین گل پخش کن برای گلگیر عقب ۲۸ هزار تومان قیمت دارد.

رنو مگان
بیشتر از دو سال می شود که دیگر مگان در کشورمان تولید نمی شود و هر چه در بازار پیدا می کنید، متعلق به سال های قبل از ۲۰۱۳ است. قیمت آخرین مدل های این خودرو مثل مدل ۱۳۹۲ که مونتاژ بوده اند، چیزی حدود ۷۵ میلیون تومان است. قیمت قطعات یدکی کم خرج این خودرو شگفت انگیز است. مثلا برای تعویض چراغ مگان تان باید چیزی حدود ۷۱۵ هزار تومان پول بدهید یا چراغ بغل گلگیر جلو قیمتی برابر ۵۵ هزار تومان دارد؛ قیمتی که به نظر واقعا گران می آید. سپر عقب این خودرو که آماده رنگ باشد، یک میلیون و ۸۲ هزار تومان قیمت دارد.

نیسان قشقایی
قیمت یک نیسان قشقایی صفر کیلومتر در بازار ۱۳۲ میلیون تومان است اما مدل ۹۱۴ این خودرو را در بازار با قیمت ۱۰۸ میلیون تومان هم می توانید پیدا کنید. اگر سپر جلو خودرویی با این قیمت آسیب ببیند و از تعمیرش قطع امید کنید، باید یک میلیون و ۵۰ هزار تومان پرداخت کنید تا یک سپر آکبند جدید بخرید اما سپر عقب این خودرو ژاپنی در بازار با نصف قیمت سپر جلو معامله می شود. قیمت آن ۵۲۰ هزار تومان است.

اگر نیسان قشقایی شما دو دیفرانسیله باشد چراغ جلوی آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد اما اگر چهار دیفرانسیله باشد، نیاز به چراغ زنون جلو خواهید داشت که قیمتی سرسام آورتر دارد. باید برای خرید آن ۳٫۵ میلیون تومان پرداخت کنید. ضمن اینکه ممکن است در تصادف ماشین، چراغ پلاک آسیب ببیند که به این ترتیب ۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان به خرج می افتید.

پورشه کاین
درب های جلوی پورشه کاین در بازار با قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و درب های عقب این خودرو با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان به فروش می رسد. همچنین گران ترین گلگیرها در بین شش مدل پورشه موجود در بازار متعلق به این مدل است که گلگیر جلو با قیمت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و گلگیر عقب با قیمت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

پژو پارس
پژو پارس، پرفروش ترین محصول ایران خودرو در سال گذشته بود. در صورت تصادف خفیف با یک خودرو دیگر، خیلی محتمل است که سپر خودروتان ترک بردارد یا اصلا نیاز به تعویض داشته باشد. به این ترتیب باید برای سپر جلورنگی با چراغ مه شکن، ۲۷۶ هزار تومان خرج کنید اما اگر سپر را بدون مه شکن بخواهید، قیمتش ۳۸ هزار تومان کمتر می شود. اگر هم سپر عقب رنگی پژو پارس را بخواهید باید ۱۸۷ هزار تومان پرداخت کنید. رکاب رنگی این خودرو هم ۴۶ هزار تومان قیمت دارد.

پراید
ارزان قیمت ترین خودرو ایرانی بازار، ارزان ترین قطعات یدکی را هم به نام خودش ثبت کرده است. مثلا چراغ جلو این خودرو ۲۱ هزار تومان قیمت دارد. سپر جلو کامل با درپوش چراغ مه شکن مخصوص سایپا ۱۳۲ در بازار با قیمت ۱۶۵ هزار تومان معامله می شود. چراغ عقب همین سایپا ۱۳۲ نیز ۴۴ هزار تومان فروخته می شود. قیمت چراغ عقب سایپا ۱۳۱ نیز ۴۷ هزار تومان است. برویم سراغ گلگیرها؛ مثلا گلگیر عقب پراید حدودا ۲۷ هزار تومان قیمت دارد اما گلگیر جلو سایپا ۱۳۲ با قیمت ۳۸ هزار تومان فروخته می شود.

سپر جلو سایپا ۱۳۲ با قیمت ۷۰ هزار تومان، سپر عقب سایپا ۱۱۱ با قیمت ۳۱ هزار تومان، سپر عقب سایپا ۱۳۲ نقره ای نیز با قیمت ۹۱ هزار تومان معامله می شود. سپر عقب کامل ۱۱۱ قیمتی برابر ۱۶۵ هزار تومان دارد.

برلیانس
سایپا V5 یا برلیانس که خودرویی شاسی بلند است، در بازار با قیمت ۸۵ میلیون تومان معامله می شود. برای قطعات یدک این خودرو باید سراغ نمایندگی های سایپا بروید. فوم سپر عقب این خودرو قیمتی حول و حوش ۱۹۱ هزار تومان دارد. زه استیل سپر جلو این ماشین هم با قیمت ۵۱ هزار تومان معامله می شود. چراغ جلو برلیانس را در بازار باید ۷۰۵ هزار تومان بخرید. چراغ عقب روی بدنه این خودرو نیز ۳۲۰ هزار تومان قیمت دارد. چراغ عقب روی در صندوق این ماشین را باید با قیمت ۲۳۵ هزار تومان خرید.

توسان
اگر بخواهید چراغ جلو هیوندای ix35 را در بازار به صورت استوک بخرید، باید سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پول بدهید. چراغی که با موتور زنون و LED به شما فروخته می شود. برای سپر توسان باید شماره شاسی خودرو را به قطعه فروش بدهید. چون این خودرو بر اساس سفارش های مختلف امارات، کویت، اروپا و … ساخته می شود و هر کدام سپر خاص خودشان را دارند اما سپر بالای این ماشین حدودا ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اگر درب یدکی بخواهید برای ماشین تان بخرید، در صورتی که فلاپ مشکی روی درب قبلی وجود داشته باشد، باید یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرج کنید.

پژو ۲۰۶
می خواهیم اطلاعات کاملی از قیمت سپر پژو ۲۰۶ به شما بدهیم. سپر جلو کامل با چراغ مه شکن، ۱۶۰ هزار تومان، سپر جلو بدون چراغ مه شکن، ۱۳۰ هزار تومان، سپر عقب کامل با چراغ خطر، ۱۳۵ هزار تومان و سپر عقب بدون چراغ خطر ۱۲۸ هزار تومان است اما قیمت سپر عقب بدون چراغ خطر پژو ۲۰۶ SD، ۱۴۰ هزار تومان و سپر عقب با چراغ خطر آن ۱۶۵ هزار تومان است.

یک دیدگاه

  1. با عرض سلام به دوستان عزیز .اقایون و مخصوصا خانومهای محترم که در ایجاد تصادفات غیر عمدی ید طولایی دارند( ناراحت نشن خانومهای محترم شوخی میکنم ) بهتره سراغ کم استهلاک ترین ( این دید من با تجربه بیست و سه سال رانندگی با پاتروله)و مخوف ترین و ارزان ترین و محکم ترین ماشین نسبتا شهری و کاملا بیابانی یعنی پاترول چه دو درب و چه چهار درب برید که همه ازش وحشت خاصی دارند .باور کنید بحث تعریف از خود نیست ولی من یک مزدا۳ تیپ ۳ و یک پاترول چهار درب دارم و واقعا با پاترول امنیت خاصی رو حس میکنم به خدا که اصلا با سواری مزدا ندارم.با هر نوع سواری که هممون رانندگی میکنیم مخصوصا گرون قیمت وحشت عجیبی از دست فرمونهای افتضاح بقیه داریم که نکنه الان یک قسمت ماشین رو کلا حذف کنن ولی با پاترول این وحشت رو که نداریم هیچ بلکه این ماییم که وحشت رو برای دیگر ماشینها القاء میکنیم .ماشینهایی دیگه ایی هم نظیر هیکل غول تشن پاترول هست که ایجاد ترس و دلهره کنه برای دیگران ولی باید به قیمت نجومیشون هم نگاه کرد مثل تویوتا لند کروزر که ارزون ترینش الان حدود ۵۰۰ میلیون براتون اب میخوره و لوازم یدکی فوق العاده وحشتناکی داره و خیلی سخت و دیر وقت به دستتون میرسه ولی پاترول این ماشین یتیم ننه مرده هیچ ادعایی نداره و با کم ترین قیمت میشه یک پاترول دو درب یا چهار درب تمیز ردیف کنیم .یادمون باشه اپشن ها نه تنها خوبن بلکه فوق العاده هستند ولی هر اپشنی درد سرهای خاص خودشو داره و اگه هر کدوم از اینها خراب شن سر کارتون با کرام الکاتبینه .خلاصه هر چی اپشن کمتر دردسره کمتر و هزینه های تحمیلی کمتر از جانب بعضی از این نمایندگیهای بی ناخن و بی انصاف. امیدوارم روزی برسه که تموم هم وطنانم بتونن بهترین ماشینهای دنیارو سوار شن و حالشو ببرن .به امید رسیدن به اون روز و حذف کامل هزینه بی جا و بی حد و حساب گمرکات.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *