صفحه اصلی / اخبار خودرو / ورود جنسیس به باشگاه سدان‌های کوچک اسپرت

ورود جنسیس به باشگاه سدان‌های کوچک اسپرت

ورود جنسیس به باشگاه سدان‌های کوچک اسپرت

ظاهراً کره ای‌ها در ورود به بازار انحصاری سدان‌های اسپرت بسیار جدی هستند. بازاری که تاکنون در دست چند خودروساز اروپایی بود. بتازگی شرکت جنسیس (بخش خودروهای لوکس هیوندای) از مدل جدید خود یعنی G70 پرده برداشت. G70 در دسته سدان‌های لوکس کامپکت قرار می‌گیرد.

ورود جنسیس به باشگاه سدان‌های کوچک اسپرت

ماموریت جنسیس در طراحی G70، ساخت یک سدان لوکس کوچک‌تر، چابک‌تر و سبک‌تر از ب.ام.و سری ۳ بوده است. برای خودروسازی که تاکنون به ساخت خودروهای نسبتاً لوکس شهری می‌پرداخته، تولید خودروی اسپرت به عنوان رقیب سری ۳ کمی بلند پروازانه است، اما باید دید در عمل چه می‌کند. جنسیس G70 با مدل ۲۰۱۹ از اواخر ۲۰۱۸ به بازار جهانی راه خواهد یافت و احتمالا انحصار آلمانی‌ها (بنز C  کلاس، آئودی A4 و ب.ام.و سری ۳) در این کلاس خودرویی را خواهد شکست.

در نمای جلویی خودرو خطوط و زوایای شکسته و اشکال مثلثی در بخش جلو پنجره، دی لایت‌ها و ورودی‌های هوا خود نمایی می‌کند. چراغ‌های جلو از ۴ لایه نازک به عنوان یک امضا تشکیل شده اند. قسمت انتهایی سقف با شیب نسبتا زیادی به سمت صندوق عقب متمایل گشته و موجب کاهش فضای سر سرنشینان عقب شده است.

نمای عقب، زوایا و حالت کلی چراغ‌های عقب یادآور طرح‌های ب.ام.و می‌باشد. در داخل خودرو تمام انتظاراتی که از یک سدان لوکس می‌رود، برآورده شده اند. صندلی‌های چرمی، قطعات فلزی داشبورد، صفحه نمایش لمسی بزرگ و آپشن‌هایی که در خودروهای جنسیس تازگی ندارند. فاصله چرخ‌های G70 نسبت به ب.ام.و سری ۳ یک و نیم اینچ بیشتر و برابر با بنز C کلاس است.

ورود جنسیس به باشگاه سدان‌های کوچک اسپرت

زیر کاپوت در مدل پایه موتور ۲ لیتری با ۲۴۸ اسب بخار توان و در مدل سفارشی موتور ۶ سیلندر ۳/۳ لیتری با توان ۳۶۴ اسب بخار ارائه می‌شود. طبق اعلام جنسیس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت G70 با موتور ۶ سیلندر ۷/۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۶۷ کیلومتر بر ساعت است. قابلیت‌های حرکتی موتور ۲ لیتری هنوز اعلام نشده و این در حالی است که برای هر دو موتور جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. البته یک جعبه دنده دستی مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود نیز برای بازار آمریکای شمالی ارائه می‌شود.

مطابق با تست‌های جاده ای، عملکرد این خودرو با موتور ۲ لیتری در سر پیچ‌ها بهتر گزارش شده و خبری از کم فرمانی نبوده است. دلیل آن هم وزن کم‌تر موتور در قسمت جلو نسبت به موتور ۶ سیلندر است که موجب می‌شود جلوی خودرو سبک‌تر باشد. بر طبق اظهارات بیرمن (مدیر فنی جنسیس و مدیر سابق بخش M ب.ام.و) سازمان‌دهی و عملکرد سیستم چهار چرخ محرک این خودرو به گونه ای است که هر بیننده ای تصور می‌کند G70 دیفرانسیل عقب ‌است.

تا زمان به بازار آمدن G70 و ارائه مشخصات بیشتر باید منتظر ماند تا ببینیم این برند کره ای چقدر می‌تواند برای آلمانی‌ها مزاحمت ایجاد کند.

منبع: ویژه نامه جام خودرو روزنامه جام جم – دوشنبه ۰۳-۰۷-۱۳۹۶

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *