صفحه اصلی / معرفی خودرو / کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای
در هنگام تصادف چه باید کرد؟

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

کمپانی کیا اعلام کرد که اپتیمای سبز این کمپانی ارتقا پیدا خواهد کرد. در کنار به‌روزرسانی مدل هیبریدی این خودرو، کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای آن هم به چرخه تولید اضافه می‌شود و مهم‌تر از همه این خودروساز کره‌ای در این اظهاریه از برنامه تولید خودروهای سلول سوختی خود پرده برداشت.

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

 

خودروی هیدروژنی FCV از کمپانی کیا از سال ۲۰۲۰ به خط تولید دیگر خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی این خودروساز کره‌ای اضافه می‌شود. در طول پنج سال آینده تعداد خودروهای سبز در خط تولید کیا از ۴ مدل به ۱۱ مدل می‌رسد. این برنامه که بلندپروازی کیا را نشان می‌دهد این خودروساز را تا سال ۲۰۲۰ به پرچم‌دار بازار خودروهای سبز تبدیل می‌کند. خودروی هیدروژنی کیا پاسخ کیا در برابر خودروهای تویوتا میرایی و هوندا کلاریتی FCV است بااین‌حال جزییات بیشتری در مورد این خودرو منتشر نشده است.

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

 

در کنار معرفی FCV هیدروژنی، کیا از اپتیمای پلاگین هیبرید جدید پرده برداشته است. اپتیمای پلاگین هیبرید که اولین خودروی PHEV کیا در بازار جهانی است از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ وارد بازار می‌شود.
این خودرو زیر کاپوت از موتور چهار سیلندر ۲٫۰ لیتری Nu GDI بهره می‌گیرد و ۱۵۴ اسب بخار نیرو و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کنار این موتور ۲٫۰ لیتری یک موتور الکتریکی قرار گرفته که ۶۷ اسب بخار (۵۰ کیلووات) نیرو تولید می‌کند. با این حساب این اعداد و ارقام افزایش ۴۲ درصدی قدرت اپتیما را نسبت به مدل هیبریدی پیشین نشان می‌دهند. این پیشرانه که درمجموع در ۶ هزار دور بر دقیقه ۲۰۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند با پکیج باتری لیتیوم پلیمری ۹٫۸ کیلووات ساعتی کار می‌کند. این ترکیب باعث شده که خودرو بتواند در حالت تمام الکتریکی در سرعت‌های بالاتر مسافتی ۴۳٫۴ کیلومتری را طی کند.

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

 

انتظار می‌رود که اپتیما PHEV مصرف سوخت ترکیبی ۲٫۳۸ لیتر در صد کیلومتر را ثبت کند و در حالت حفظ انرژی ۵٫۸۸ لیتر در صد کیلومتر را هدف قرار دهد. باتری‌های این خودرو در ایستگاه‌های سطح دو ۲۴۰ ولتی در کمتر از ۳ ساعت شارژ می‌شوند. در ایستگاه‌های ۱۲۰ ولتی این زمان به ۹ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

 

تغییرات ظاهری مثل مارک EcoPlug-in، قالب‌های کروم کناری، پورت شارژ سمت راننده و رینگ‌های جدید نقاط تمایز اپتیمای PHEV با اپتیمای معمولی است.
در داخل ابزارهای متمایزی وضعیت عملکرد خودرو و پیشرانه را به اطلاع راننده می‌رسانند و نشانگر شارژ خودرو که از بیرون هم نمایان است بالاتر از بقیه قسمت‌ها قرا گرفته و میزان شارژ خودرو را نشان می‌دهد.

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

 

کیا اپتیمای هیبریدی تغییرات نسبتاً کمی داشته است به‌طوری که موتور ۲٫۰ لیتری Nu GDI با ۱۵۴ اسب بخار نیرو جایگزین موتور ۲٫۴ لیتری MPI و یک موتور ۵۱ اسب بخاری (۳۸ کیلوواتی) شده است. گیربکس شش سرعته اتوماتیک این خودرو هم با نمونه شش سرعته اتوماتیک جدیدتری تعویض شده است.

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

کیا اپتیمای پلاگین هیبریدی، سدان سبز کُره‌ای

 

باتری‌های لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱٫۶۲ کیلووات ساعتی ۱۳ درصد بهینه‌تر از قبل هستند و قرار دادن آن‌ها زیر کف خودرو باعث شده فضای بیشتری در داخل کابین در دسترس باشد.
اگر بخواهیم تفاوت‌های ظاهری این خودرو را با مدل معمولی آن نام ببریم می‌توانیم قسمت‌های کروم اضافه‌شده به جلوپنجره، رکاب‌های کناری و سپر عقب در کنار جلوپنجره اکتیو و مارک‌های EcoHybrid و EcoPlugin اشاره داشته باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *