صفحه اصلی / اخبار خودرو / گرند تور; نام جدید برنامه کلارکسون، هموند و می

گرند تور; نام جدید برنامه کلارکسون، هموند و می

پس از ماه‌ها عنوان‌کردن نام‌های عجیب و غریب برای برنامه جدید «کلارکسون»، «هموند» و «می» در آمازون، این مجریان مشهور بالاخره به یک نتیجه نهایی رسیده‌اند؛ گرند تور (The Grand Tour). این نام برگرفته از یک اپیزود از سری ۱۴ تاپ گیر نیز می‌باشد. از سوییGT یا گرندتور دربرابر TG یا تاپ‌گیر قرار خواهد گرفت.

GT
موضوعی که شاید در ابتدا چندان هیجان‌انگیز نباشد، این است که در پسِ نام این برنامه، یک تم جامع و فریبنده قرار گرفته و در آن، فیلم‌های کوتاه از نقاط مختلف نمایش داده می‌شود. همچنین شرکت‌کنندگان در استودیوی برنامه در هر هفته، از سراسر جهان خواهند بود. «جرمی کلارکسون» در این زمینه توضیح می‌دهد:

موضوع این است که ما در جهان سفر می‌کنیم و هر قسمت را در یک کشور مختلف، از یک چادر بسیار بزرگ اجرا می‌کنیم. در واقع، این یک نوع تور بزرگ (Grand Tour) است. بنابراین تصمیم گرفتیم که این برنامه را به همین نام صدا بزنیم.

همانند تخت‌گاز، در این برنامه نیز قسمت‌های داخل استودیو در جلوی مخاطبان زنده ضبط می‌شوند؛ مخاطبانی که همگی در زیر چادر بزرگ جمع می‌شوند. بنابراین اگر تاکنون به این فکر می‌کردید که این مجری‌ها با بودجه هنگفت آمازون چه کارهایی می‌توانند انجام دهند، احتمالاً جواب شما در اینجا ظاهر شده است.

tgt
در یکی از مصاحبه‌های اخیر، «کلارکسون» از تلاش خود و همکارانش برای یافتن نام مناسب و صرف هزاران پوند برای این منظور خبر داده بود. آنها حتی در مرحله به گیر نابز (Gear Knobs) رسیده‌ بودند که البته بی‌بی‌سی مطابق قانون آنها از داشتن عنوانی با کلمه “Gear” منع کرده بود. موضوعی که به نظر می‌رسد که پس از این عنوان جدید، دیگر اهمیت چندانی ندارد؛ چرا که بیانگر جاه‌طلبی‌ها، ماجراجویی‌ها و جاذبه‌های آنها در سطح جهانی است؛ حتی اگر «جیمز می»، کاپیتان کُند، نظر متفاوتی در این زمینه داشته باشد:

من می‌خواستم که نام آن را «نایجل» یا «راجر» بگذارد. چون ما یک اسم نیاز داشتیم و این‌ها هم اسم بودند.

امّا «هموند» از طرف دیگر، و مخصوصاً در مورد ایده «چادر» هیجان داشته است:

من خیلی به اردو و کمپینگ علاقه دارم. ولی این یک چیز دیگر است. مانند این است که افق‌های جدیدی را جستجو می‌کنیم و به سمت جبهه تازه‌ای از برنامه‌سازی تلویزیوین یورش می‌بریم. و خانه‌مان را جایی …

متأسفانه در اینجا «کلارکسون» و «می» با بستن طناب، حرف «هموند» را قطع می‌کنند.

TGT 01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *