صفحه اصلی / معرفی خودرو / تنها خودروی لوکس صفر کیلومترکشور

تنها خودروی لوکس صفر کیلومترکشور

در بازار خودروهای لوکس معدود شرکت‌هایی هستند که توانسته‌اند همیشه در اوج، نظر خریداران را جلب کنند، از جمله آنها شرکت آلمانی ب.ام.و است که با معرفی پرچم‌دار خود در سال ۲۰۱۷ در کلاس خودروهای سدان لوکس، شور و هیجان تازه‌ای بپا کرد. در این کلاس خودرویی ب.ام.و سری ۷، مرسدس بنز اس‌کلاس، آئودی‌A8 و پورشه پانامرا را می‌توان گنجانید. اما سری ۷ و اس‌کلاس بنز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
ب.ام.و سری ۷ جدید علاوه بر خصوصیات لوکس و رفاهی که به مشتری ارائه می‌دهد، خصلت تهاجمی و اسپرت محصولات باواریایی (زادگاه ب.ام.و در آلمان) را هم حفظ کرده است. به طور کلی این رویه شرکت ب.ام.و است که با حفظ یک سری اصول، چه در طراحی و چه در عملکرد خودروها در عین پیشرفت و بهبود محصولاتش، اصالتش را نیز حفظ کند. این بدین معنی است که با دیدن یک خودروی سری ۷ مدل ۲۰۱۰ و سری ۷ جدید ۲۰۱۷ براحتی پی به هم‌خانواده بودن آنها خواهیم برد.

2017-bmw-7-series-740i-sedan-angular-rear

ب.ام.و سری ۷ مدل ۲۰۱۷ که توسط یک طراح ایرانی به نام «نادر‌فقیه زاده» طراحی شده، جزء اندک خودروهای لوکسی است که توانسته از سد قانون منع واردات خودروهای با موتور بالای ۲۵۰۰‌سی‌سی به کشورمان عبور کند.

خانواده سری ۷ در شش مدل عرضه می‌شود که عبارتند از:
مدل ۷۳۰i و ۷۳۰Li با موتور ۲ لیتری توربو شارژ با قدرت ۲۵۸ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور که تنها مدلی است که اجازه ورود به بازار ایران را پیدا کرد.
مدل ۷۴۰i و ۷۴۰Li با موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری مجهز به توربو شارژر با ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور
مدل ۷۴۰ei و ۷۴۰eLi با موتور ۲ لیتری و سیستم هیبرید الکتریکی با قدرت ۳۲۶ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور
مدل ۷۵۰i و ۷۵۰Li با موتور وی‌هشت ۴/۴ لیتری با ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور
مدل فوق قوی M760Li با موتور ۱۲ سیلندر با حجم ۵/۶ لیتر با توانی برابر با ۶۱۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور
مدل تقویت شده با نام Alpina B7 با موتور ۴/۴ لیتری وی‌هشت مجهز به توربو شارژر دوقلو با حداکثر توان ۶۰۸ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور

BMW-5-2017-Tutorial-04-BMW-Display-Key-Climate-Settings-435x295

پسوند حرف L در انتهای نام این مدل‌ها از کلمه Long به معنوی طویل گرفته شده به طوری که خودروهایی که پسوند L دارند حدود ۱۴ سانتی‌متر طول بیشتری داشته و فضای بزرگ تری برای سرنشینان ارائه می‌کنند. سری هفت جدید ۵۰۹۸ میلی‌متر طول، ۱۹۰۲ میلی‌متر عرض و ۱۴۶۷ میلی‌متر ارتفاع دارد و در مدل L طول خودرو به ۵۲۳۸ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. وزن این خودرو نیز بسته به نوع موتور و اتاق بین ۱۷۵۵ کیلوگرم تا ۲۰۷۰ کیلوگرم متغیر است.

مدلی که در بازار ایران عرضه می‌شود یا به عبارتی ۷۳۰Li در هر صد کیلومتر به طور ترکیبی ۶ لیتر بنزین سوزانده و قادر است ظرف ۳/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت مدل‌های مختلف سری ۷ به طور الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

در ب.ام.و ۷۳۰Li نیروی موتور از طریق گیربکس ۸ دنده خودکار استپ ترونیک (با قابلیت تعویض دنده دستی) به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. این گیربکس به GPS متصل بوده و با دریافت لحظه‌ای اطلاعات مسیر، نسبت به تعویض دنده اقدام می‌کند. مثلاً اگر در جاده پر پیچ و خمی‌مشغول رانندگی هستید، گیربکس از طریق GPS مسیر را شناسایی کرده و دنده را سبک‌تر نخواهد کرد.

cq5dam.resized.img.585.low.time1498730553156

جدیدترین آپشن‌ها و تکنولوژی‌های شرکت ب.ام.و بر روی سری ۷ قابل سفارش است اما برخی از آنها که به طور استاندارد عرضه می‌شوند عبارتند از:
رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی، چراغ‌های LED، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، کنسول بین صندلی‌ها، نویگیشن، تنظیم برقی تمامی‌صندلی‌ها، تهویه جداگانه برای سرنشینان، نورپردازی درون اتاق، سامانه‌های ارتباطی، پخش فایل‌های صوتی و تصویری، اتصال به اینترنت از طریق WiFi Hotspot داخلی خودرو، جوی استیک iDrive به همراه سیستم تشخیص حرکات دست، پارک خودکار و کروز کنترل هوشمند

با توجه به قانون منع واردات خودروها با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی رقیبان سری ۷ مانند بنز اس‌کلاس (با حداقل موتور ۳۰۰۰ سی سی) و لکسوس LS (با موتور ۴۶۰۰ سی سی) و پورشه پانامرا (با موتور ۲۹۰۰ سی سی) نتوانستند در مدل جدیدشان وارد بازار ایران شوند. در نتیجه سری ۷ جدید با موتور ۲ لیتری می‌تواند با خیالی آسوده یکه‌تاز بازار سدان‌های لوکس صفر کیلومتر کشور شود و تنها خودروی لوکس صفر کیلومترکشور باشد. قیمت این خودرو با توجه به آپشن‌ها بین ۶۸۰ تا ۷۶۰ میلیون تومان تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *