صفحه اصلی / اخبار خودرو / خودروی تمام الکتریکی خاص

خودروی تمام الکتریکی خاص

تولید خودروهای الکتریکی برای ب.ام.و چیز جدیدی نیست، هم اکنون مدل i3 تمام الکتریکی در دو مدل ساده و مدلی با سیستم افزایش بُرد، تولید می شود. هم چنین مدل های هیبرید هم چند سالی است که در سبد محصولات این شرکت قرار دارد. اما تازه ترین خبر ها از برنامه ریزی ب.ام.و برای گسترش بخش خودروهای تمام الکتریکی با اضافه کردن ۱۲ مدل جدید تا سال ۲۰۲۵، حکایت می کند.

«هارلد کروگر» رئیس هیئت مدیره کمپانی ب.ام.و اعلام کرد تا ۸ سال آینده، ۲۵ مدل جدید الکتریکی به محصولات شرکت اضافه می شود که از بین آنها ۱۲ مدل تمام الکتریکی خواهد بود! برنامه ریزی انجام شده شامل برند رولزرویس و بخش خودروهای اسپرت BMW-M نیز است. این برنامه شامل تولید یک مدل «مینی کوپر» تمام الکتریکی تا سال ۲۰۱۹ و یک موتور جدید برای i3 خواهد بود. همچنین برای خودروهای الکتریکی، زیر برند i انتخاب شده است.

BMW-Vision-Next-100-Concept-7

یکی از مشکلات پیش رو، مقاومت مشتریان خاص ب.ام.و  و زیر مجموعه‌هایش خواهد بود چراکه پیش بینی می شود مشتریان این شرکت، تمایلی برای خرید یک رولزرویس الکتریکی نداشته باشند. اما برای تولید ۲۰ درصد از محصولات ب.ام.و به صورت الکتریکی برنامه ریزی شده و مشتریان این برند چاره ای جز انتخاب آن ها نخواهند داشت. «کروگر» همچنین از به بازار آمدن یک خودرو چهار درب تمام الکتریکی با نام iNEXT با سایزی بین i3 و i8 در سال ۲۰۲۱ خبر داد. این خودرو قرار است از نسل پنجم سیستم انتقال قدرت الکتریکی بهره ببرد. طبق اعلام شرکت، iNext با داشتن قابلیت هایی نظیر هوش مصنوعی، سیستم رانندگی خودکار، اتصالات دیجیتالی و اینترنتی، ساختار داخلی متفاوت و بدنه انعطاف پذیر، انقلابی در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

cfkscnjrsvawx390cxsv

در پروژه iNext از مواد فوق‌سبک شامل ترکیبات فیبرکربن در ساخت بدنه و شاسی استفاده خواهد شد تا وزن خودرو به حداقل ممکن رسیده و میزان پیمایش با هر بار شارژ باتری‌ها افزایش یابد. این شرکت سعی دارد تا ۴ سال آینده، سامانه راننده خودکار نسل ۵ را نیز در خودروهای الکتریکی اش بکار گیرد. خودروهای نسل پنجم راننده خودکار، چیزی به عنوان غربیلک فرمان نداشته و نیازی نیز به حضور راننده در خودرو ندارند. در نتیجه راننده نیازی به رسیدن به سن قانونی و داشتن گواهینامه نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *