از زمان عرضهٔ نسل دوم نیسان قشقایی، برای خریداران شاسی بلندهای خانوادگی دلایل کمی وجود داشته تا به گزینههای دیگر نگاه کنند. این خودرو ایمن و راحت است و بهاندازهٔ کافی کاربردی است تا بتواند با استرسهای زندگی روزانه مقابله کند.
Kia Sportage vs Nissan Qashqai
درحالیکه قشقایی ساخت انگلستان سزاوارانه انتخاب پیشفرض بسیاری از خریداران در این سگمنت است، اما برخی رقبای مستعد هم هستند که ارزش نگاه کردن دارند. در روی کاغذ، کیا اسپورتیج جدید ۲۰۱۶ میتواند یکی از سرسختترین حریفان قشقایی باشد. خب چگونه این دو را مقایسه کنیم؟ مقایسهٔ پهلو به پهلوی ما به شما کمک میکند تا انتخاب درستی داشته باشید.
کیا حالا خودروهای جذابی میسازد و در چشمان ما، اسپورتیج این روند را ادامه میدهد. چراغهای جلو کمی بالاتر و نزدیک سراشیبی قرار داشته و نمایی جدید به خودرو بخشیدهاند اما برخی نشانههای کیا همانند جلوپنجرهٔ ببر باقیماندهاند. بههرحال اسپورتیج تیز و مدرن به نظر میرسد و به حد کافی دلپذیر است تا تجربهٔ به جاده زدن را به خریداران این کلاس پیشنهاد کند.
۲۰۱۷ Kia Sportage SX Turbo
در مقایسه با کیا، قشقایی در ظاهر خود کمی محافظهکار به نظر میرسد. جلوپنجرهٔ عریض با نشان برجستهٔ نیسان بر نمای جلویی تسلط دارد، درحالیکه خطوط قوی در جناحین خودرو حسی دلپذیر به وجود میآورند. قشقایی بهطور غیرقابلانکاری هوشمند است و به لطف چهرهٔ تفرقه اندازانهٔ اسپورتیج، ما شما را به خاطر ارجح دانستن نیسان سرزنش نمیکنیم.
Nissan Qashqai 2016
برخلاف ظاهر شاسیبلند، هیچیک از این دو خودرو حجم زیادی از فضا را در جاده اشغال نمیکنند. با ۴۳۴۴ میلیمتر طول، قشقایی تنها ۱۲۲ میلیمتر طویلتر از فولکسواگن گلف است. اگر شما اغلب در خیابانهای باریک یا گاراژهای کوچک پارک میکنید، جایی که هر میلیمتر مهم است، باید گفت که کیا طویلتر (۶۳ میلیمتر) و بلندقدتر (۴۰ میلیمتر) از نیسان قشقایی است.
۲۰۱۶ KIA Sportage
Nissan Qashqai 2016
درحالیکه شاید دربارهٔ نمای خارجی این دو خودرو نظرات متفاوت باشد، اما کابین کیا آرایش بیشتری دارد. دکمههای کاربردی و سوئیچها با یک طراحی بسیار جذاب همراه شدهاند و داشبورد و کنترلهای بزرگ با پلاستیک و چرم پوشش داده شدهاند. به نظر میرسد که این ترکیب میتواند با رقبای آلمانی مقایسه شود.
همانند بیرون، نیسان طراحی داخلی را هم با احتیاط انجام داده است. دکمهها و کنترلها طراحی منطقی دارند و بهخوبی باهم مَچ شدهاند. صندلیها راحت هستند و فراوانی محفظههای کوچک به این معناست که فضای زیادی برای وسایل شما وجود دارد. برخی از عناصر طراحی به نظر میرسد که کمی از مد افتاده هستند و شما برای یافتن خطا و اشتباه به کشمکش خواهید پرداخت.
اندک بزرگی ابعاد خارجی کیا تأثیر خود را بر داخل خودرو گذاشته است. بهویژه در فضای پای عقب که کیا بهخوبی نیسان را پس میزند.
در جاده کیا کاملاً قادر نیست تا “اسپورت” بودن نام اسپورتیج را ثابت کند اما عموماً تجربهٔ رانندگی خوبی را ارائه میدهد. تکانهای بدنه بهخوبی کنترلشده و خودرو بهخوبی به زمین چسبیده است. فرمان خودرو دقیق است و احساس خوبی دارد. اسپورتیج کاملاً نمیتواند در زمینهٔ لذت رانندگی و در برابر رقیب قدری چون مزدا CX-5 قد علم کند اما بهجای آن کمی راحتی بیشتر را پیشنهاد میکند.
اسپورتیج از سواری نرمی برخوردار است اما به پای راحتی لوکس مانند قشقایی نمیرسد. حتی وقتی در مدل تکنا با رینگهای چرخ ۱۹ اینچی مواجه میشویم، این خودرو به نرمی از ناهمواریها عبور نموده و در این زمینه تقریباً از همهٔ رقبا برتر است. این خودرو قطعاً حس اسپورتی ندارد اما همهٔ کنترلرها بهطور مستقیم پاسخ میدهند.
Nissan Qashqai 2016
پیشرانههای در دسترس اسپورتیج در اروپا عبارتاند از دو نمونهٔ بنزینی ۱٫۶ و ۱٫۷ لیتری و یک گزینهٔ ۲ لیتری دیزل که این آخری با دو خروجی متفاوت در دسترس است. نسخهٔ دیگری هم افزودهشده که یک پیشرانهٔ ۱٫۶ لیتری توربوشارژدار بنزینی است و قدرتمندتر و سرحالتر بوده اما خیلی اقتصادی نیست.
۲۰۱۷ Kia Sportage EX
زیر کاپوت جایی است که قشقایی بر کیا حق تقدم دارد. دو پیشرانهٔ توربوشارژدار بنزینی با دو پیشرانهٔ دیزلی که توسط رنو توسعه یافتهاند همراهی میشوند. پیشرانهٔ ۱٫۶ لیتری دیزلی با ۱۳۰ اسب بخار بیشترین گشتاور را دارد و میتواند با سیستم چهارچرخ متحرک جفت شود. برای اکثر خریداران بهتر است که پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری دیزلی را که کاراتر و ارزانتر است انتخاب کنند. شتاب صفرتا صد قشقایی با این پیشرانه ۱۲٫۴ ثانیه است که اگرچه کندتر به نظر میرسد اما در شهر سریع بوده و ادعاشده که مصرف سوخت ۳٫۸ لیتری را برجای میگذارد که بسیار بهتر از اسپورتیج کممصرف است.
اسپورتیج فقط در زمینههای قیمت و بهخصوص مدلهای پاییندست از پس قشقایی برمیآید. نهتنها کیا حدود ۴۰۰ دلار ارزانتر از نیسان است بلکه در مدلهای پایه دربردارندهٔ تجهیزاتی چون رینگهای آلیاژی و رادیوی DAB است، چیزی که مدلهای پایهٔ قشقایی از وجود آن بیبهرهاند. بازهم این کیاست که تجهیزات بیشتری را در این کلاس عرضه میکند. در نسخههای ۴ و KX-4 اسپورتیج، سانروف پانورامیک وجود دارد درحالیکه برای مشاهدهٔ این مورد در قشقایی باید ۵۷۰ دلار بپردازید.
درحالیکه کیا با اندکی قیمت ارزانتر به میدان آمده، این نیسان است که با پیشرانههای پاکتر و کممصرفتر مشت اول را پرتاب میکند.
هر دو خودرو از تستهای یوروان کاپ سربلند بیرون آمده و ۵ ستاره را دریافت کردهاند اما باید گفت که کیا این نتایج را اخیراً به دست آورده و تستهای سختتری را پشت سر گذاشته است. صرفنظر از اینکه انتخاب شما کدام خودرو باشد، هر دو خودرو با لیست کاملی از ایربگ ها و تجهیزات ایمنی به میدان آمدهاند که در نسخههای گرانتر حتی شاهد ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار خروج از خط هستیم.
۲۰۱۶ KIA Sportage
اسپورتیج با رقبای زیادی مقایسه شده و حریف قدری است. اسپورتیج از نمای متمایز برخوردار است، گرانتر احساس میشود و فضای زیادی در داخل دارد و تجهیزات بیشتری را نیز ارائه میدهد.
از طرف دیگر نیسان احساس عالیای را برای خریداران خودرو میسازد. بسیار ایمن است، بهخوبی ساختهشده و پیشرانههای کارایی دارد به این معنی که کمتر لازم است تا به پمپبنزین سر بزنید. نیسان از معدود خودروسازانی است که سواری نرم و راحت برای قریب بهاتفاق خریداران مفیدتر از هندلینگ تیز است بنابراین قابلتحسین است که قشقایی اینچنین روی راحتی تأکید میکند.
Nissan Qashqai 2016
کیا بهطور غیرقابلانکاری خودروی مستعدی است و برای برخی خریداران، تجهیزات فراوان در انتخابشان مؤثرتر است. لیست محدود پیشرانهها کیا را در پلهای پایینتر قرار میدهد.
در این مقایسه نیسان قشقایی با اندکی اختلاف در رتبهٔ اول قرار میگیرد. نظر شما چیست؟ خوشحال میشویم نظرات شما را هم بدانیم.