دنیای خودرو | آموزش تصویری باز کردن سپر جلو ۲۰۶
در این پست که به آموزش تصویری باز کردن سپر جلو ۲۰۶ اختصاص یافته قرار است به صورت مصور باز کردن سپر جلو ۲۰۶ را آموزش دهیم. نکته قابل ذکر اینکه اگر دست به آچار نیستید لطفا این کار را به تعمیرگاه و صافکار معتمد بسپارید!
۱- برای شروع باید خار های آمپولی روی توری جلو پنجره را برداریم:
برای این کار باید مطابق تصویر زیر قسمت وسطی را به بالا بکشید تا جدا گردد. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که از زمان خاموش کردن ماشین در حدود ۲ ساعت گذشته باشد یا اینکه ماشین مدتی زیر آفتاب بوده باشد تا کمی گرم شده باشد در این صورت باز کردن این قطعات پلاستیکی خیلی ساده تر خواهد بود. ۴ خار آمپلوی روی توری جلو پنجره را مطابق شکل زیر بر میداریم:
۲- دو پیچ در دو طرف جلو پنجره است که روی چراغ نشسته اند. آنها را مطابق شکل زیر با آچار ستاره باز میکنیم
۳- توری جلو پنجره به جایی متصل نیست فقط روی خود جلو پنجره نشسته، آن را با احتیاط خارج کنید!
۴- برای جدا کردن توری جلو پنجره از خود جلو پنجره کافیست قسمت پایینی را که با خارهای یک تیکه و متصل به توری هست جدا کنید. هر طرف دارای ۳ عدد خار می باشد که با کمی بازی دادن یا با اهرم کردن از پشت باز خواهد شد. به تصاویر دقت کنید تا محل خارها را درست شناسایی کنید تا مجبور نباشید جلو پنجره را آنقدر به سمت خودتان بکشید که با چشم ببینید چون قطعه پلاستیکی به راحتی میشکند!
به این صورت هستن:
۵- خود جلوپنجره کلا ۳ عدد پیچ دارد، ۲ تا رو چراغ ها بود که قبلا باز کردیم، یکی هم وسط جلو پنجره دقیقا پشت آرم شیر به صورت عمودی مطابق عکس که میبایست باز شود.
۶- حالا خارهای ۲ طرف جلو پنجره (قسمت ابرویی زیرین) را میبایست خارج نمود. هر طرف دارای ۲ عدد خار میباشد و در اکثر مواقع هنگام باز کردن این خار خواهد شکست پس بهتر است از قبل چند خار تهیه کنید و همراه داشته باشید. برای باز کردن باید آن را با وسیله ای نرم به بیرون بکشید و یا با وسیله ای که به بدنه صدمه نزند بین ابرویی و بدنه اهرم کنید. می توانید از یک پیچگوشتی دو سو که با چندلایه پارچه پوشانده شده برای اهرم کردن استفاده کنید. به این ترتیب:
گاهی خار ها سالم از آب در خواهد آمد! مثل عکس زیر
گاهی هم خار به سادگی خواهد شکست!
پس بهتر است از این نوع خار از قبل تهیه کرده باشیم:
دقت کنید که ۲ طرف جلو پنجره به وسیله ۲ میله پلاستیکی زیر چراغ مهار شده که میبایست با احتیاط انها را مطابق تصویر زیر خارج نمایید.
وقتی جلو پنجره را باز نمودید شکل ماشین به این صورت در خواهد آمد!
۷- اکنون به سراغ خود سپر میرویم. برای باز کردن سپر چند پیچ بالا ، ۲ پیچ در اطراف و چند پیچ در پایین داریم. ابتدا از بالا شروع میکنیم. برای باز کردن این پیچ ها به کله پیچ گوشتی ستاره ای از نوع قابل تعویض نیاز داریم تا بتوان بدون باز کردن چراغ ها، سپر را باز نمود. تعمیرگاه ها معمولا برای باز کردن سپر، چراغ را هم باز میکنند ولی با وجود این کله آچار نیاز به این کار نیست اما اگر کله اچار ندارید لاجرم میبایست چراغها را باز نمایید.
۸- برای ادامه کار میبایست بچه گلگیر ها یا همان شلگیرهای پلاستیکی داخل گلگیر را هم باز نمایید (هر ۲ طرف رو). برای این کار اول باید پیچ زیر سپر که شلگیر را به سپر بسته مطابق تصویر زیر باز کنید:
۹- در مرحله بعد باید ۲ خار املپولی شلگیر را باز کنین. بهتر است این خار را هم از قبل تهیه کرده باشید چون احتمال شکستنش هست. اگر قبل از شروع کار ماشین را کارواش برده باشید تا داخل گلگیرها کاملا تمیز تمیز باشند واقعا عالیست! مطابق تصویر زیر خار را جدا کنید.
و این خار
شلگیر مطابق تصویر زیر پایین می آید!
اگر شلگیر یک تیکه بود در اینصورت نیازی نیست تا سمت درب را هم جدا کنید؛ همینقدر که آزاد باشد کافیست.
۱۰- همانطور که در عکس زیر میبینید پوسته سپر به وسیله یک مهره روی گلگیر سوار شده و برای باز کردن سپر باید این مهره رد با آچار باز کنید
۱۱- نوبت به باز کردن مه شکن ها میرسد. به یاد داشته باشید که نیاز نیست مه شکن ها به صورت کامل از روی سپر باز شوند، فقط کافیست سوکت آنها را جدا کنید. برای جدا کردن سوکت باید خار فلزی روی سوکت را به پایین فشار دهید و هم زمان سوکت را به بیرون بکشید.
اگه اولین باری است که همچین سوکتی را باز میکنید میتوانید با انبردست، خار فلزی آن را کلا جدا کنید یا با یک پیچ گوشتی اهرم کنید و ان را کلا بیرون بکشید. فقط مراقب باشید که نپره چون گم میشه!
۱۲- زیر سپر هم ۲ تا رابط پلاستیکی هست که با مهره به رام رادیاتور پیچ شده اند. آنها را هم می بایست باز کنید.
۱۳- اینک سپر آزاد شده و میتوانید آن را جدا کنید. با احتیاط و مطابق تصویر زیر عمل کنید. ایتدا از لبه ها بکشید بیرون بعد به سمت خودتان بکشید تا راحت جدا شوند
به همین سادگی!
سوالی ااگر در قسمت نظرات مطرح بفرمایید. موفق و پیروز باشید
عالی بود مرسی
واقعاً دستت درد نکنه که با حوصله و با دقت همه چیزو توضیح دادی ، فقط آچارها و مشخصات ابزار لازم رو هم اضافه کنید،ممنون
سلام
معمولا اچار رنگی ۱۳ و ۱۰ و
ستاره ای ۲۰ احتیاج میشه
چجوری اون خار های شلگیرو دراریم امروز خاستم درارم هرکاری کردم نشد حتی خاستم با زور بشکونمش هم نشد
اول باید مغزی(لبه مغزی جا برای دوسو داره با یکم فشار) توسط یه اچار دو سو باریک خارج بشه .
خیلی عالی.ممنونم
ممنون از راهنمایی خوب و عالیتون..!
آیا بامپر پژو ۲۰۶ از سپر جدا میشه؟
ببخشید میشه جلوی ۲۰۶ رو با تعویض گلگیر و کاپوت تبدیل به ۲۰۷ کرد؟
سپاس
زحمت بسیار کسیده بودین
آچار ستاره ی بیست که خیلی ضخیم میشه ؟
یعنی قطرش ۲۰ میلیمتر باشه ؟
منظور آچار T20 هست
سلام با تشکر از توضیحات و راهنمایی عالیتون یه سئوال پوسته سپر جلو ۲۰۶ من آسیب دیده آیا با همین روش میشه بدون باز کردن کامل سپر فقط پوسته سپر رو عوض کرد
سلام برای تعویض توری سپر جلو نیاز به باز کردن سپر هست؟ ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱
چجوری ضربه گیر سپر رو باز کنیم
بسیار عالی بود. سپاس
بسیار عالی بود . تشکر
سپاس فراوان
عالی… مخصوصا این که باتصویرکارکردین
با عرض سلام و خسته نباشید.
آموزش شما کامل و کاربردی بود. خیلی ممنون بابت به اشتراک گذاشتن اون
سلام.نحوه باز کردن مه شکن های جلو رو هم آموزش میدید؟ممنون
سلام
ممنون از راهنمایی تون ولی یه مشکل داشت اونم این بود که میشه بجای باز کردن اون دو تا شلگیر دو تا چراغ رو باز کنید و از زیر چراغ دو تا پیچ کناری سپر رو باز کرد
سلام ؛ برای تعویض سپر عقب ۲۰۶ اس در که فقط فسمت سفیدش ضربه خورده و شکسته آیا باید کلیه متعلقات سپر خریداری شود و یا فقط امکان خرید پوسته سفید هست
بله امکان خرید پوسته هست. من یکبار برای همسایمون که بیوه هست پوسته سپر عوض کردم خیلی خوسحال شد طوری که همون شب هل خوردم توی آپارتمانش و تا صبح دوبار کردمش کوص تپل و تنگی داشت
ایرانت باشه😂😂😂
عالی بود
توضیحات کامل و واضح
خیلی عالی تشکر از وقتی که گذاشتین اکثر آموزشهای ایرانی بسیار ناقص هستن ولی آموزش شما خوب همه چیز رو نمایش داده