صفحه اصلی / آموزشی پژو 206 / باز و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

باز و بستن پمپ بنزین ۲۰۶

در این مطلب نکاتی در مورد باز و بست پمپ بنزین ارائه می گردد.

۱- برای رسیدن به مجموعه پمپ بنزین، ابتدا می بایست باک را باز کنید. دقت کنید که هنگامی که قصد باز کردن باک خودرو را دارید، هرچه باک خالی تر باشد بهتر است. سعی کنید بیشتر از ۱۵ لیتر بنزین در باک نباشد. اکنون صندلی عقب سمت شاگرد را بالا زده و درپوش سیاه رنگ باک را با احتیاط خارج کنید. این درپوش به وسیله ۳ عدد خار به کف خودرو متصل شده که می بایست با احتیاط آن خارها را خارج کنید.

۲- اکنون با صحنه ای شبیه شکل زیر مواجه می شوید:

35i62j8

در مرحله می بایست خیلی آرام و با دقت، شلنگ های رفت و برگشت بنزین را با فشار دادن ضامن ان آزاد نمایید. بعد از ان سوکت برق را هم در بیاورید. برای دراوردن سوکت، می بایست با انگشت، ضامن آن را از پایین، کمی به سمت وسط دایره بکشید و همزمان سوکت را به بالا فشار دهید.

۳- در مرحله سوم می بایست مهره درب باک را باز نمایید. برای باز نمودن مهره درب باک از آچار مخصوص آن استفاده کنید که تصویر آن در زیر آمده است:

farazsmn_170702-644302!1

جنس درجه یک این آچار در هنگام درج این مطلب (بهار ۱۳۹۵) با قیمت ۶۰ هزار تومان در مشهد قابل تهیه است. تفاوت جنس درجه یک با درجه دو در آن است که پایه ها با دو لایه فلز و پرچ، محکم کاری شده تا اگر برای باز نمودن مهره درب باک، فشار زیادی وارد نمودید، آچار دچار پیچیدگی نشود. ضمنا این مدل، پیچ تنظیم دارد به طریکه دهانه این آچار قابل تنظیم می باشد و قابلیت باز نمودن مهره درب باک همه نوع خودرو پژو، پراید، اکثر خودروهای هیوندای و تویوتا و یا به طور کلی همه خودروهایی که مهره درب باک پلاستیکی دارند را دارد. لازم به ذکر است که مدل ساده تر آن هم در بازار وجود دارد که فقط برای باز نمودن مهره درب باک ۲۰۶ قابل استفاده است. پیشنهاد می شود اگر دست به آچار هستید و خودتان کارهای اتومبیل را انجام می دهید حتما این آچار را تهیه نمایید. در غیر این صورت برای باز نمودن مهره درب باک به تعمیرکارانی مراجعه کنید که آچار مخصوص داشته باشند. چون کسانی که اچار مخصوص باز کردن درب باک را ندارند با قلم و چکش به جان درب باک خودرو شما خواهند افتاد. که چون باک ۲۰۵ پلاستیکی می باشد این کار امکان صدمه زدن به خود باک نیز به دنبال خواهد داشت. در ضمن در هنگام بستن باک هم با قلم و چکش، کلی ضربه به باک خودرو شما وارد می کنند و آن طور که باید هم مهره بسته نخواهد شد.

۴- پس از اینکه مهره درب باک ۲۰۶ را باز نمودید می بایست خیلی با احتیاط مجموعه پمپ را از درون باک خارج نمایید. دقت کنید که برای بیرون اوردن کامل می بایست آن را کمی خم نمایید تا قسمت مربوط به آمچر بنزین هم خارج شود.

۵- اینک هر کاری که لازم دارید روی مجموعه پمپ بنزین انجام بدهید و دومرتبه ان را ببندید. اما بستن پمپ قلق کوچکی دارد که در ان به آن اشاره خواهد شد.

۶- برای بستن پمپ می بایست ابتدا اورینگ درب پمپ بنزین را بررسی کنید و در صورتی که گشاد شده آن را تعویض نمایید. قیمت ان در بهار ۹۵ حدود ۴۰۰۰ تومان می باشد. اورینگ را به مقداری گریس آغشته کنید تا کاملا چرب شود. سپس در دهانه پمپ، خیلی با احتیاط آن را جایگزاری کنید.

فراموش نکنید که قبل از جا زدن مجموعه پمپ درون باک، اوریک را در محل خودش قرار دهید چون بعد از جا زدن مجموعه پمپ این کار به مراتب دشوار تر خواهد شد. محل قرار گیری اورینک به صورت شکل زیر می باشد.

fuel_pump_section

اکنون با احتیاط بدون اینکه مجموعه پمپ به اورینگ برخورد نماید آن را درون جا بزنید و مهره درب باک را بر روی آن قرار دهید و شروع به بستن مهره نمایید. آچار مخصوص مهره را برداشته و مهره را کاملا سفت نمایید.

نکته مهم: در هیچ سایت دیگری ندیدم که مشخص کنند که چقدر باید مهره درب باک را سفت نمایید. اگر بر روی مهره دقت نمایید یک عدد فلش مشاهده می کنید. یک فلش هم روی دریچه باک قرار دارد درست کنار لوله برگشت بنزین. یعنی اگر در خودرو بر روی صندلی عقب بنشینید و صفحه دریچه باک را صفحه ساعت فرض کنید، یک فلش درست در محل عدد ۹ صفحه ساعت قرار دارد. شما می بایست مهره دریچه باک را آنقدر سفت کنید تا فلش روی آن درست مقابل فلش دریچه باک قرار گیرد. اگر این اتفاق نیفتد، بخار بنزین از کناره های دریچه باک خارج خواهد شد و بوی بنزین شما را خواهد آرزد. پس سفتی مهره را با قرار دادن صحیح نمایشگر روی آن در جای مناسب انجام دهید.

اگر سوالی وجود داشت لطفا در قسمت نظرات مطرح بفرمایید. با تشکر

106 دیدگاه‌ها

  1. با سلام و تشکر
    لطفا راهنمایی کنید برای تعویض سوکت معیوب شیلنگ پمپ بنزین ، باتوجه به خشک شدن شیلنگ کهنه چکار باید کرد . مخصوصا اینکه با ترس از آتش سوزی نمی توان شیلنگ را گرم کرد.

  2. سید حسین قائم مقام

    با سلام
    بنده معتقدم تا جایی که امکان داره باید قطعات و لوازم اتومبیل رو تعمیر کرد و از هزینه های اضافی جلوگیری نمود اما در این مورد خاص، چون این قسمت به شدت حساسه و کوچکترین نشتی می تونه فاجعه خلق کنه،بهتون پیشنهاد می کنم که کل شلنگ رو عوض کنید.

    هزینه ای که براش می کنید به عواقب کار می ارزه

  3. با سلام و خسته نباشید.
    پمپ ماشین من دقیقا از همونجایی ایراد پیدا کرده که شما چسب زدین
    میشه بگین جه چسبی استفاده کردین
    با چی درستش کردین.
    با تشکر

    • سید حسین قائم مقام

      قیمت این قطعه ۱۰ هزار تومنه و بهتره که تعوبضش کنید چون در شرایط کاری متفاوت ممکنه که در محل چسبوندن، درز و نشتی ایجاد بشه. شما یه دونه درب باک بگیرید و تعویض کنید. فقط هنگام تعویض باید مراقب باشید که شلنگها، با بست محکم بسته بشن. این مبلغ ارزش ریسک کردن برای درب باک خودرو رو نداره!

    • با سلام ..
      چسب جدیدی (۳سالی هست که وارد بازار شده) از شرکت رازی با نام تجاری *چسب خمیری رازی* که البته فقط تو کلی فروش ها میتونید گیر بیاریدش. یه معجزه س!!!

  4. حمید رحیمی

    با سلام خیلی متشکرم از مطالب خوبتون
    پمپ بنزین۲۰۶من گهگاه کار نمیکند و بعد از مدت حدودا یکساعت مجددا خودبخود درست میشود . لطفا اگه امکان داره منو راهنمایی کنید.

    • سید حسین قائم مقام

      سلام بر شما. احتمالا سوکت برق پمپ مشکل داره. دوتا سوکت وجود داره یکی بیرون دریچه باک و دیگری در سمت داخل دریچه باک. احتمال داره یکی یا هر دوی این سوکتها به دلیل جرقه های ریز و اکسید شدن محلهای اتصال، در هنگام تغییر دما، قطعی موقت بوجود بیاد. یک سوکت دیگه هم هست که به خود پمپ وصل میشه. لازمه سیم مثبت همه این سوکتها بررسی بشه.

      یه احتمال خیلی خیلی ضعیف هم هست که اون ، نیم سوز شدن پمپ هم هست. شما ابتدا سیمها رو بررسی کنید.
      لطفا نتیجه کار رو اینجا برای استفاده سایرین هم قرار بدید
      سپاس

      • پایه ۱۱ سوکت خاکستری بی اس ام نیز مربوط به پمپ بنزینه که با مثبت تحرک کنید سالم بودن پمپ دستتون میاد .
        البته اگر پمپ در گرم شدن بد کار کنه و در سرد شدن خوب کار کنه ایراد از پمپه

  5. باسلام
    لطفا نام چسبی که برای اطراف سوکت ورودی باک بنزین رو بگید ممنون میشم و اینکه اون قطعه دورش ابتکاری هست یا خیر؟

    • سید حسین قائم مقام

      این تصویر از اینترنت دریافت شده – احتمالا چسب دوقلو استفاده کرده
      اما با توجه حساسیت این قسمت و احتمال نشت بنزین، قویا پیشنهاد میشه که در صورت وجود مشکل در دریچه باک، اون رو عوض کنید قیمت چندانی نداره- حدود ده هزار تومن قیمتشه!

  6. ممنون از پاسخ تون.من طبق پرس وجویی که کردم استادکارا میگن باید کل پمپ رو عوض کنین که چیزی حدود ۱۸۰ هزار تومان میباشد.استدلالشونم اینه که فقط درب رویی پمپ بنزین یا موجود نیست و یا اینکه نمونه های خوبی توو بازار نیست.

    • سید حسین قائم مقام

      اینکه جنس خوب تو بازار نیست، حرف درستیه! اما کل مجموعه پمپ هم نیازی به تعویض نداره. مشکل شما دقیقا چیه و چه اتفاقی برای دریچه باک افتاده؟

      • درب رویی پمپ بنزین مشابه آن قسمتی که در عکس نشان داده شده ترک ریزی داره که بنزین از اون قسمت نشت داره.البته یک در استوک فابریک گیر آوردم که فعلا مشکل حل شده،به هر حال ممنون از وقتی که جنابعالی گذاشتید

        • هر کی بیخ لوله از جایی که تو عکس چسب زدن این مشکل رو داره بده تراشکاری یدونه برنجی درست میکنه جا میزنه توش خیلی جالب و محکم

  7. با سلام
    مدتی هست که پمپ بنزین صدای زوزه میده به خصوص وقتی راهنما میزنم صداش کم و زیاد میشه!
    احتمالا نیاز به تعویض پمپ بنزین دارم ! لطفا راهنمایی کنید به جز خود پمپ و واشر او رینگش چیزه دیگه ای هم باید تعویض بشه؟ چه مارکی خریداری بشه بهنره؟ و اگر در مشهد تعمیر کار ماهری میشناسید معرفی کنید
    .
    با سپاس از راهنماییتون

    • سید حسین قائم مقام

      سلام بر شما
      بنده پیشنهاد می کنم یه دونه پمپ و واشر و اورینگ درب باک تهیه کنید و تو ماشین نگه داری نمایید تا در صورت بروز مشکل، بتونید سریعا تعویض کنید. اما تعویض پمپ فقط بخاطر صدای زوزه، اصلا بهتون پیشنهاد نمی کنم چون اون پمپ صدا دار شاید از خیلی پمپ های موجود در بازار بهتر باشه و بیشتر کار کنه!!
      شما صبر کنید وقتی عمر پمپ تموم اونو تعویض کنید
      موفق باشید

  8. باسلام
    پمپ بنزین رو عوض کردم.آمپر بنزین هم بعد از نصب درست نشون میداد.تا اینکه بنزین به یک چهارم باک رسید الان که بنزین زدم.آمپر از جاش تکون نمیخوره!!!مشکل از چیه؟

  9. بابک سرمدی

    سلام و با تشکر از مطلب خیلی خوبتون
    یه سوال داشتم من باک ماشینم رو تعویض کردم ۲۰۶ SD است از وقتی عوض کردم دایما در بنزین‌زدن مشکل دارم و همش هوا در باک است و نازل قطع میکند به زور ۲۰ لیتر میزنم میشه راهنمایی بفرمایین ممنونم

    • سید حسین قائم مقام

      سلام بر شما
      بفرمایید وقتی که ۲۰ لیتر بنزین میزنید نمایشگر بنزین، باک رو نصفه نشون میده؟ آیا در حین بنزین زدن، کف بنزین به نازل میرسه که قطع میشه؟ آیا پمپ بنزین دیگری هم تست کردید؟ آیا اگر خیلی یواش بنزین بریزید توی باک باز هم همون ۲۰ لیتر میگیره یا میشه ۴۰ لیتر زد؟

  10. سلام یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.من بوی بنزین اومد توی ماشینم ( ۲۰۶ تیپ ۵ ) بعد رفتم تعمیرگاه گفت یکی از سوکتها شکسته و باید کل پمپ عوض بشه.بعد از اینکه پمپ رو عوض کرد هرکاری کردیم واشر بسته نشد بعد از حدود یک ساعت تلاش آخر گفت که به احتمال زیاد دهنه باکت بیضی شده ؟؟؟یه بارم گفت جنس این واشر آشغاله در آخر نتونست ببنده واشر شکسته خودم بست الان با یه مفتول محکم شده من چکار باید بکنم؟اینکه گفت دهنه باک بیضی شده و باید باک کلا عوض بشه درسته ؟؟؟ممنون میشم جواب بدید
    ادم رفت بگم که الان دوباره بنزین زده بیرون یه مقدار نمیدونم که دلیلش به خاطر آشغار بودن واشری بود که خریدم و بسته نشد یا اینکه واقعاً باک دهنش بیضی شده؟/

    • سید حسین قائم مقام

      سلام
      اول اینکه مشکل شکسته شدن اون سوکت رو میشد طوری حل کرد که نیازی به تعویض کل مجموعه پمپ نباشه. متاسفانه این تعویضکاران بی تجربه بی انصاف، فقط برای مردم هزینه تراشی میکنن و دست آخر هم کار درست تحویل نمیدن!!!
      دوم اینکه بستن دریچه باک به دلیل قرار گرفتن واشر بین درب و محفظه، کار هرکسی نیست چون قلق هایی داره که باید رعایت بشه تا دریچه به خوبی بسته و کیپ بشه.
      سوم اینکه بنده با احتمال ۹۹٫۹۹% بیضی شدن دهنه باک رو رد میکنم و این جمله رو مزخرف میدونم چراکه طرف میخاد شما رو از سر خودش باز کنه و پول اجرت کاری که نکرده رو از شما بگیره و شما هم حرفی برا زدن نداشته باشی.
      چهارم اینکه در خصوص اون تعویضکار شما کاری هم از دستتون برنمیاد! ببرید یه جای دیگه و شرح ماوقع رو توضیح ندید!!! فقط بگید این ماشین این مشکل رو داره چقدر میگیری حل کنی! اگر گفت باید باز بشه ببینم مشکل چیه یعنی کارش رو بلد نیست و ببرید جای دیگه

      • درب پمپ بنزین یا همون مهره ای که شما ذکر کردید توی مارک های مختلف اندازه های مختلف داره پارت و ایساکو و متفرقه را هرسه اندازه زدم که اختلاف اونها خیلی برام عجیب بود . بهتره دوستان مهره قبلی را هنگام خرید همراه داشته باشند یا اینکه مهره جدید را با درون ظرف آب گرم کنید و بعد ببندید.
        اگر این روش را انتخاب کنید بیضی بودن باک هم به مرور زمان از بین می رود .

        • ایده گرم کردن مهره درب باک واقعا ایده خوب جالبی. هست
          اینکار باعث کمی نرم شدن مهره درب باک میشه و حتی اگر درب باک بیضی شده باشه باز هم میشه مهره رو بست و زور کمتری هم میخواد برای بستن

          البته منظور از آب گرم ولرم نیست یک چند دقیقه داخل آب داغ باشه (حدود ۸۰ درجه خوب باید باشه) و بعد از خارج کردن از آب سریعا بسته بشه

  11. با سلام
    آقا از وقتی که من پمپ بنزین عوض کردم وقتی باکو پر میکنم و به اندازه نصف یا بیشتر باکو مصرف میکنم آمپر بنزین پایین نمیاد.میرم درب باکو باز میکنم میاد پایین و سطح سوخت موجودیو نشون میده.
    ۲۰۶ باکش هواکش داره؟؟؟؟کجاست؟؟؟لطفا راهنمایی کنید.

    ممنون

  12. با سلام خودرو من ال۹۰ مدل ۸۷ چند سری در خیابان در حین حرکت خاموش شد وبعد از مدتی مجدد روشن سد علت را پرسیدم میگویند مربوط به پمپ بنزین میباشد و حتی میگویند احتمالا نیم سوز شده که دوباره روشن میشود من خودم ار مکانیک خودرو اطلاع دارم خواستم راهنماییم کنید وبهترین مارک موجود در کشور را نام ببرید وآچار مهره لاستبکی را از کجا میشود تهیه کرد درود بر شما

    • سید حسین قائم مقام

      سلام بر شما
      بهترین مارک رو نمیدونم و خیلی بعیده غیر از چینی چیزی تو بازار باشه! اما آچار رو ابزار فروشی ها دارن باید سوال کنید چون آچار خاصیه. بگید اچاره مهره درب باک خودرو میخاید!

  13. با سلام
    ۲۰۷ اتومات مدل ۹۰ دارم
    یک بار بنزین رو رزرو رفت و تا به پمپ بنزین رسیدم مسافت زیادی طی کردم ، بعد از اون مشکلاتم شروع شد ، ماشین یکم ریپ میزد و یهو چراغ چک روشن میشد و به شدت بد کار میکرد،
    مغزی پمپ بنزین را عوض کردم حدود ۱۵ روز درست کار میکرد ولی دوباره همون جور شد، یه تعمیرکار دیگه دید و گفت فشار پمپ خوبه ولی صافی بنزین کثیفه و عوض کرد فعلا ۲ روزه درست شد، صافی رو کمتر از یک ماه قبل عوض کرده بودم و فقط حدود ۲۰۰۰ کیلومتر ماشین بعدش کار کرده بود
    سوالم اینه ممکنه باک ماشینم خیلی کثیف باشه و این مشکلات به اون خاطر باشه؟ ماشین را ۴ ماهه خریدم
    برای اینکه این مشکل اساسی حل بشه چی کار باید کنم چون خیلی اعصاب خورد کنه
    مکمل، تمیز کننده یا چیزی وجود داره کمک کنه؟مکانیک اولی گفت چند باک در میون سوپر بزنم اخه

  14. سلام مجدد، جناب قائم مقام، ممنون میشم جوابم را بدین ، از روزی که اینجا این مطلب را نوشتم دوبار دیگه هم این مشکل برام پیش اومده و یک بار دیگه هم مغزی پمپ بنزین رو عوض کردم، امروز هم دوباره همینجوری شد، موندم چیکار باید بکنم و اعصابمو خیلی خورد کرده
    مشکل من ممکنه از قسمت دیگه ای باشه؟
    حدود ۵ روز پیش که دوباره این مشکل پیش اومد و مغزی پمپ بنزین را عوض کردم باک را هم چک کردم و تمیز تمیز بود
    بجز پمپ بنزین مشکل از کجا می‌تونه باشه؟ با توجه به تجربه من کجا و پیشنهاد میدید برم؟

    • سید حسین قائم مقام

      سلام دوست عزیز
      دیاگ زدید ببینید چه اروری نشون میده؟

      • سلام، تو نمایندگی دفعه اول دیاگ زدن و شمع و وایرلس شمع را عوض کردن
        دفعه های بعد دیگه دیاگ نزدم
        چون بعد از یه مدت خاموش بودن درست میشه همه گفتن اشکال از پمپ بنزین‌ها ولی چون تکرار میشه خیلی اعصابمو خورد کرده و با ماشین میترسم مسافرت یا جایی برم

        • سید حسین قائم مقام

          اگر پمپ بنزین سالمه – صافی ها شم عوض کردین (هم اونی که داخل باکه هم اونی که بیرونه) و فشار سوخت رو اندازه گرفتین و کمتر از ۳٫۵ بار نیست! به عبارتی از سیستم سوخت رسانی خیالتون راحته
          و اگر شمع و وایر هم عوض کردین و مشکلی نداره
          و هیچ اروری مبنی بر سنسور دریچه گاز و یا مپ سنسور هم دریافت نکردین
          و از تمیز بودن انژکتورها هم خیالتون راحته
          در اینصورت علت میتونه از کویل باشه!
          کویل رو با کویل ماشین یکی از دوستاتون عوض کنین تست کنین نتیجه رو هم اینجا اعلام کنین لطفا
          موفق باشید

  15. ممنون، حتما عوض میکنم و نتیجه را میگم

  16. سلام.وقتتون بخیر . ممنون میشم لطف کنید و راهنماییم کنید . من سمند مدل ۸۲ دارم که پمپ بنزین بیرون باکی داشت . با توجه به شرایط کاریم و گرم بودن هوای منطقه پمپ بنزینم دچار مشکل میشد . تا اینکه تصمیم گرفتم سیستم پمپ بنزینم رو درون باکی کنم . یه مکانیک اینکارو برام انجام داد . منتها همون شب بنزین از شلنگ رفت بنزین به سمت موتور به شدت نشتی داشت که علتش بستن شلنگ بنزین به لوله با بست های معمولی بود . الان دو تا سوکت خاردار استفاده کردم . شبیه سوکت های فابریکی . ولی قسمتی که شلنگ بهش وصل میشه رو با دو عدد بست معمولی برام بست . میخوام لطف کنید و بگید آیا اینکار ایمنی داره یا خیر ( هم تغییر مکان پمپ و هم شیوه اتصال شلنگ به لوله رفت بنزین پمپ )؟ الان حس میکنم باز هم کمی بوی بنزین از زیر صندلی حس میشه . احتمال داره اورینگ مشکل داشته باشه ؟ یا ممکنه به خاطر نشتی های قبلی بوده باشه ؟حساسیتم زیاد شده و همش نگران آتیش گرفتن ماشین هستم !!

  17. سلام
    من ٢٠۶ مدل ٩۴ دارم و میشه گفت همین مشکلی که محمد داره رو منم دارم
    معمولا هر وقت بنزین میزنم مشکلم همون موقع شروع میشه و ماشین روشن نمیشه استارت میخوره و فقط با گاز دادن روشن میمونه و درصورتیکه پامو از گاز بردارم خاموش میشه …. اگه ماشین مثلا یکی دو ساعت خاموش باشه خودبخود درست میشه … دقیقا باید چه کنم ؟؟؟؟

  18. دوستان اگر با این موضوع برخورد کردید که مهره درب پمپ بنزین به درب باک نمی خوره و فرم درب باک به هم خورده. تجربه خودم را به شما انتقال میدم. مهره درب بام به درب باک نمی خورد و گویا فرم درب باک به هم خورده بود چون مهره نو هم به دب نخورد. با سنگ فرز قسمتی از مهره را برش دادم و با توری جوش پلاستیک جوش دوباره دادم چرا که مهره گشادتر شد و بعد از بستن مهره با چسب هل روی جوش رو پوشاندم تا بنزین نشت نکند.

    • سید حسین قائم مقام

      ضمن تشکر از شما بخاطر به اشتراک گذاشتن تجربه با دیگران
      باید عرض کنم به هیچ وجه این کار پیشنهاد نمیشه و به شدت خطرناکه
      کار درست و اصولی نیست! چون درب باک پلاستیکیه و تغییر شکل میده شما باید سعی کنید که مهره نو رو ببندید و نیازی به برش دادنش هم نیست
      موفق باشید

  19. این اتفاق برای من افتاده بود .
    تعمیر کار به جای اونکه لوله هااز درب باک به سمت باک توی هم بشن رویهم وصل شده بودن ( مثل لوله فلزی های بخاری منزل )
    موقع جا زدن صافی بنزین , سوکتش شکست . و الان از کنارش بنزین می ده
    کسی از دوستان طرحی نداره ؟

    • سوکت روی پمپ هر دوتاش شکسته بود پمپ رو باز کردم دادم تراشکار فلزیش کرد الان کوچیکترین نشتی نداره توصیم به شما دوست عزیز اینه که بدی تراشکاری فلزیش کنن.

  20. با سلام خدمت دوستان. آقا ما مهره در باکمون شکسته بود چند تا در با مارکای مختلف امتحان کردیم بهش نخورد. بعد کلی تحقیق به نتیجه رسیدیم مارک مژده وصل شیراز عالیه و بهش می خوره. خوشبختانه امتحان کردم بهش خورد. یکم بد گیر میاد اما اگه نخواین کار اضافه ای انجام بدین این مهره با کمترین درد سر بسته میشه.

  21. سلام روزخوش من یه ال۹۰مدل۹۱دارم که صبح ها دویا۳باربایداستارت بزنم تاروشن بشه ودرمابقی موارد بانیش استارت روشن میشه بردم پیش مکانیک میگه پمپ ضعیف شده . میشه لطفا راهنمایی کنید ضمنا شمع وصافی بنزین هم به تازگی تعویض شده
    یک بارهم سوءیج را دوسه باباز وبسته کردم خوب روشن شدوبعضی مواقع هم این کار جواب نمیده لطفا راهنمایی کنید باتشکر

  22. نیما احمدی فر

    درود بر شما
    چند وقت پیش مپم بنزین من سوخت و پمپ رو کامل عوض کردم بعد از تعویض از دور پمپ بنزین نشتی بنزین هست
    بردم پیش تعمیر کار‌می گه لبه باک بیضی شده باید باک و عوض کنی که اصلا با منطق من جور در نمیاد لطفا من رو راهنمایی کنید . پمپ قبلی فابریک ماشین بود ۹۱ هیچ مشکلی خم نداشت تا سوخت

    • سید حسین قائم مقام

      درود درود
      ای کاش قبل از اینکه ماشین رو ببری تعویضگاه سر میزدی به اینجا

      اولا پمپ که بسوزه هیچ نیازی نیست که کل مجموعه عوض بشه – شما میتونی فقط یه دونه پمپ بخری و عوض کنی – فقط چون تعویض پمپ و بستن پمپ جدید کمی وقت گیره دوستان گشاد ما در تعمیرگاه به شما میگن کل مجموعه رو بخر تا عوض راحت اینو در بیاریم اونو جا بزنیم! هزینه های اضافی که به شما متقبل میشه به قوزک پاشونه چون از جیب اونا که نمی خواد بره!!!

      این قضیه بیضی شدن هم ۹۰ درصد چرته
      اون بابا نتونسته واشر مهره درب باک رو درست جا بزنه چون قلق داره بهمین دلیل هم بنزین نشتی داره و چون میدونه باز کردن و بستنش حداقل باید یه ساعت براش زمان بزاره و هیچ پولی هم نمیتونه از شما بگیره چون قبلا گرفته، ایراد رو خیلی راحت میندازه گردن بیضی شدن درب باک!!!

      حتی اگر دوباره هم باز کنه نمیتونه درست ببنده
      پس یه جایی رو پیدا کن که به کارش مهارت داشته باشه ببر برات درستش کنه

      اگر هم تهران هستی خبر بده تا اگه بشه کمکت کنیم
      موفق باشی

      • نیما احمدی فر

        سپاس و صد سپاس
        حیف که خوزستان نیستید

      • سلام
        پمپ بنزین رو عوض کردم ماشین ۲۰۶ تیپ ۵ هستش مدل ۹۲٫
        متاسفانه درب پمپ درست جا نمیشینه اب جوش انداختم مارک عوض کردم متاسفانه حل نشده و ماشین رو خابوندم همینجوری.
        عموی بنده هم مکانیک هستش ولی نتونستن درب رو ببندن . فقط ۱ بار بستن که رزوه رو رزوه بود رفتم بنزین پر کردم دیدم باز داره بنزین میاد تو اتاق.
        اگه میشه راهنماییم کنید . ممنونم

        • سید حسین قائم مقام

          سلام
          کار آسونی نیستن
          واقعا نیاز به تجربه و حوصله داره
          نکتش هم اینه که باید اورینگ رو درست جا بزنید. مشکل بوی بنزین و یا ریختن بنزین از همون اورینگ دربه که معمولا درست جا نخورده و یه گوشش مثلا تاخوردگی داره و بوی بنزین میاد داخل اتاق
          موق باشید

      • سلام من هم درب پمپ بنزینم بسته نمیشه میشه شماره مکانیک رو بدید

        • سلام ..منم همین مشکل و دارم الان سه ماه درگیرشم .چندتا اورینگ و مهر عوض کردم نشد که نشد ..۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۱

      • سلام،
        من مشکل آببندی نشدن در باک بنزین بعد از تعویض پمپ بنزین دارم. بوی بنزین داخل اتاق میاد و نشتی به داخل اتاق داره. خود مکانیک که بعد از چندین بار تلاش نتونست درست ببندش گفت بیضی شده! میشه لطفا راهنمایی کنید کجا میتونم تعمیرکار حرفه ای تو تهران پیدا کنم؟ ممنونم

        • به نظر من موقع باز کردن مهره باید کاملا سرد باشه والا بعد باز کردن تغییر شکل میده و به اصطلاح بیضی میشه

      • سلام بنده تهرانم کجا ببرم تا مهره درب باک رو درست ببنده متاسفانه چندجارفتم نتونستند من سمت خانی ابادنو هستم .ممنون میشم راهنمایی بقرمایید

      • سلام آقای قائم مقام من چجوری میتونم با شما در ارتباط باشم برای نشتی پمپ باک و اورینگش ؟
        ۰۹۳۰۳۳۲۵۲۱۱

  23. با سلام
    گاهی وقتی استارت میزنم استارت میخوره اما ۲۰۶ Sd روشن نمیشه
    و با چندتا تقه زدن رو پمپ بنزین ، استارت میخوره و روشن میشه !
    به نظر شما باید پمپ رو عوض کنم؟ یا با تمیزکاری پمپ و خود باک ، مشکل جل میشه؟
    یعنی جرم و لجنهای احتمالی باک رو بگیرم و پمپ هم تمیزکاری و سرویس بشه، مشکل برطرف میشه؟
    این مشکل خبر هم نمیکنه، حتی وقتی باکم پر هم هست گاهی باید به پمپ تقه بزنم تا در کل ماشین روشن بشه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    باتشکر

  24. با سلام من سمندال ایکس دارم .یخورده بد روشن میشه .یکی دوبار باید سوییچ رو بازوبسته کنم بعد استارت بزنم تا روشن بشه.تازه استارت طولانی.ولی وقتی گرمه بازم با مکث سوییچ باز نیش استارت روشن میشه.مدل ۸۸ و اینم گاهی بوی بنزین میپیچه تو کابین که از در روبکه با پلاستیک روشو پوشوندم بهتر شده ولی حس میکنم مصرف سوختم بالاست.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  25. سلام ماشین من وقتی سویچو باز کنم ویهو روشنش کنم مثل وقتی بنزین کم میاد اونجوری میشه وماشین گاز نمیخوره باید خاموشش کنم سویچو باز کنم بعد چند ثانیه استارت بزنم تاخوب بشه مشکلش ازچیه ازپمپ بنزینمه

    • سید حسین قائم مقام

      سلام
      نشتی بنزین از هر جایی خطرناکه
      نتایج تست فشار پمپ بنزین رو بگیر اگه کمتر از نرماله باید پمپ عوض شه
      ممکنه از کثیفی انژکتور یا تموم شدن عمر شمع یا وایر هم باشه
      موفق باشید

  26. مهران مافی

    سلام خسته نباشید.ماشین من ۲۰۶ هستش این مغزی پمپ بنزین من هر چند وقت یک بار خراب میشه؟مشگل از پمپ یا جنس مغزی بد هستش.چیکار کنم چه مارکی خوبه برا مغزی؟ممنون میشم جوابو بدید

    • سید حسین قائم مقام

      سلام بر شما
      میشه مشکل رو کاملتر شرح بدید
      خراب میشه یعنی چی
      چه مدت کار میکنه
      ایا شما فقط مغزی رو تعویض میکنید یا کل مجموعه پمپ رو
      تاحالا چند بار این اتفاق رخ داده

      • مهران مافی

        منظورم مغزی خراب میشه پمپ کار نمیکنه باید یه مغزی دگه بگیرم .حدوا ۴ ۵ماه کار میکنه.
        کل پمپ نه فقط مغزی عوض میکنم

  27. سلام.ماشینم ۴۰۵ تیو فایوه وقتی درب باک و باز میکنم هوا با فشار میزنه بیرون و تا حالا دوبار باک رو از زیر ماشین دفرمه کرده و وقتی بنزین میزنم مثلا اگر آمپر وسط هست بعد اینکه اون مقدار بنزین مصرف میکنم باز آمپر وسطه کم نمیشه.ممنون میشم کمکم کنید

    • باسلام و عرض ادب
      دقیقا همین بلا سر من اومده.با تعویض کامل پمپ و خریدن چن مهره در ب باک هنوز ن تنها مشکل بوی بنزین ماشین رفع نشده،درجه امپر ماشین هم خراب شده.
      دیروز بنا ب توصیه مکانیک ۱۰لیتر بنزین زدم.
      در حالی ک قبلا تز زدن بنزین، نمایشگر بنزین ی خط رو نشون میداد.
      بعد تز زدن ۱۰لیتر بنزین،درجه امپر هیچ تغییری نکرد.
      خواهش
      دیروز گفتن ک دهانه باک بیضی شده و باید ترمیم بشه.
      اقای قایم مقام لطفا ی شماره برای مراجعه و حل مشکل بدید .من تهرانم

  28. با سلام و خسته نباشید،وقتی من سوییچ را باز میکنم و پمپ شروع به فرستادن بنزین به موتور میکند دیگه قطع نمیشود و یک سر کار میکنه،یعنی قبل استارت زدن زدن اگه سوییچ باز باشه همینطور بنزین ارسال میشه،مشکل از کجاست به نظرتون،ممنون

  29. سلام و تشکر از وقتی که میزارید
    اون صافی برروی مغزی پمپ بنزین جداگانه پیدا میشه یا باید تمیزش کنیم.؟اگرم قرار بر تمیز کردن باشه چه محلولی را پیشنهاد میدین
    من خودم با اسپری کانتاکت شور شستم.خیلی کثیف شده بود.یه چیزی مثل لجن همه جای اون صافی را گرفته بود(تیپ دو ۸ سال کارکرده بود و برای اولین بار بود که پمپ بنزین باز میشد) نتیجه کارم عالی بود نفس ماشین باز شد و صدای زوزه پمپ خیلی کم شد.ولی فکر میکنم اگر یک صافی مغزی نو بندازم نتیجه بازم بهتر بشه
    در ضمن اگر روش اسانی برای شستشوی باک بنزین هست بفرماین؟
    باتشکر

  30. با سلام خدمت شما دوست عزیز وگرامی

    خواستم اولا یه خسته نباشید بهتون گفته باشم دوما بابت مطالب ارزنده ای که ارائه دادین تشکر کنم ازتون واقعاً دستتون درد نکنه حدود یکسال بود که نمیتونستم باک رو پر کنم چون از دریچه باک نشتی داشت و خیلی آزار دهنده بود و در مسافتهای طولانی مجبور بودم گالن بنزین حمل کنم چند بار هم تلاش خودمو کردم که نشتی رو درستش کنم ولی چون تجربه کافی نداشتم و مالک قبلی خودرو هم اورینگ رو اشتباه زده بود موفق نشده بودم چون فکرشم نمیکردم جایی که اورینگو جا زده بود اشتباه باشه آخر با استفاده از مطالب شما و توضیحات دقیقتون بالاخره متوجه شدم که اورینگ باید روی ورودی باک جا زده بشه نه روی مهره، امروز برای اولین بار باک رو پر کردم.
    بازم ممنون بخاطره مطالب آموزشی و مفیدتون.

  31. سلام
    بعد از مشاوره ی غلط برقکار حیف نون کل مجموعه پمپ بنزین ۲۰۶ رو عوض کردم که هنوز هم مشکل حل نشده

    حالا مشکل چیه؟!!
    فشار پمپ روی ریل سوخت در حین باز کردن سوییچ ۳٫۵ بار نشون میده ولی وقتی صدای پمپ بنزین قطع میشه فشار روی ۱ میاد

    بیشتر از ۸۰۰ تومن تا حالا خرج الکی انداختن سر دستم دیگه به حرف هیچ کس اعتماد ندارم.جدیدا بهم گفتن برو مکانیک مسیر رفت و برگشت بنزین رو چک کنه…

    نظر شما چیه؟؟!!

    ضمنا از دور مهره پمپ بنزین هم نشتی دارم که با تعویض مهره و حتی درب باک که نتونستن سوارش کنند و قبلی با اورینگ و حتی مجموعه پمپ نو بسته شد و باز….ایشون هم می‌گه باک دفرمه شده شاید ۶ دفعه تا الان باز و بسته شده مشکل نشتی حل نشده

  32. سلام جناب قائم مقام
    ماشین من ۲۰۶ اس دی هست و از قسمت سوکت پمپ بنزین نشتی‌ بنزین داره. به نظر جنابعالی چیکارش باید کرد؟؟؟

  33. با سلام پمپ مال۲۰۶ من سوخته بود بردم پیش مکانیک گفت سوخته باید عوضش کنی نتونستم نو بگیرم مکانیکه دست دوم سالم گفت دارم نصف قیمت نو برات میبندیم آوردمش خونه خاموش کردم دوباره بنزین نکشید روشن نمی شد بردمش پیش باتری ساز وقتی شلنگ های پمپ رو درآورد دیدم همون لوله خروجی بنزین از پمپ نصفش شکستست لبش هم پریده یه لوله فلزی زده بود سرش پلاستیکم پیچیده بود روش شلنگ رو جازده بود نمیدونم اصلن این جوری با فشاره بنزین میموند این شیلنگ یا پرتش میکرد.باتری ساز مشکل برقش بود روشنش کرد بقیش گفت کارم نیست خودم با سیم مفتول موقتی بستم یه دور رو شلنگ بعد آوردم رو لوله که عمودی از دری پمپ میاد بیرون سیم هارو باهم بستم که شلنگ رو با فشار بگیره بنزین نده باعرض تشکر از جناب عالی یکی اینو چه کنم؛دومی بنزین۱۶ لیتر زدم از خط اضطراری بالاتر نمیره باش حرکت میکنم همون یه خط بنزینم که نشون میده از قبل زودتر میاد پایین میرسه به کف همش فکر میکنم مصرفش رفته بالا فکر میکنم واقعا بنزین داره تموم میکنه دوباره پمپ خشک کار کنه بسوزه همش امروز خاستم پمپ رو باز کنم از اونجا ببینم بنزین تهشه یا داره که امپرش آمد تا اخر پایین۱۰لیتر زدم۲۰کیلومتر نرفتم آمد پایین ۶تا دیگه زدم بازم پایین بود آمپر یه ذره خیلی کم آمد بالا۱۰ کیلومتر رفتم آمد دوباره پایین بنزین به نظرتون داره ایرادش ازچیه آمپر اینجوری نشون میده سوکت هاشم خیلی دست زدم شل باشه یا جانباشه اینام نیست! تشکر فراوان از شما اگه زودتر راهنمائی کنید ممنونم.

    • سید حسین قائم مقام

      سلام. اگر بوی بنزین داخل اتاق نمیاد پس بخ احتمال زیاد نشتی بنزین نداره. شما کمی بیشتر بنزین بزن و بعد چک کن. اگر مهره درب باک نشتی نداره باک رو کاملا پر کن و کیلومتر سفری رو صفر کن و مقداری باهاش برو بعد دوباره باک رو پر کن و مصرف رو اندازه بگیر. احتمال خیلی زیاد، شناور نشانگر میزان سوخت کمی دچار ایراد شده که در ۲۰۶ کاملا طبیعیه. یعنی میزان سوخت داخل باک رو بصورت دقیق به شما نمایش نمیده
      موفق باشید دوست عزیز

  34. سلام وقت بخیر امپر ماشینم درست کار نمیکنه مشکل از چیه یه مدت خوبه بهد یهمدت نه
    ۲۰۶مدل ۸۸

  35. سلام خسته نباشید
    ماشین ۲۰۷هستش
    یه صدای هنگام رانندگی از سیفون میمود میخواستم سیفونو باز کنم که ناگهان شیلنگ ورود یا خروج بزنین شکست
    لطفا رهنمایی کنید که کل سیفونو عوض کنم یا قاباغ روی سیفون محص اتصال شیلنگها و همینطور اون صدای تق تق داخل سیفونو چیکار کنم؟

  36. محمد جابر

    سلام .ماشین ۲۰۶هستش.هنگام تعویض صافی بنزین سوکت صافی شکست .تعمیرکار اون رو بست زد و جمع کرد .مشکلی بعد برام پیش نمیاد نباید کامل تعویض میشد ؟؟؟

  37. سلام وقت بخیر هر کاری میکنم اورینگ بین پمپ و درب خوب جا نمیخوره و باز نشتی داره و بویه بنزین میاد راهنمایی میفرماید متشکرم

    • سید حسین قائم مقام

      سلام
      اوینگ لا میخوره
      برای جازدن اورینگ باید بجای دست از یه پیچ گوشتی استفاده کنی و بعد از جا زدن دورتادورش بچرخونی تا کامل و یکنواخت و بدون لاخوردگی جابیفته. بعد مهره رو ببند درست میشه
      موفق باشی

      • سلام سالار ممنونم بخاطر پاسخگویی تون ..
        یه سوال دارم ممنون میشم جواب بدین.
        سیم برق سوکت روی باک چه رنگیه ؟؟؟
        واسه یه کاری میخوام بدونم مرسی

      • فرید گرایلی

        فرید گرایلی
        سلام و وقت بخیر ممکنه بفرمایید اگر مشهد تشریف دارید کجا مزاحمتون بشم جناب قائم مقام عزیز…متاسفانه مشکل نشت بنزین از اورینگ دور پمپ رانا با تلاش ناموفق و بی تجربه تعویض کار نامحترم افاقه نکرده و داخل ماشین بنزین هست و خطرناکه
        ممنونم یک دنیا
        ۰۹۰۲۴۱۳۳۳۰۴

        • سید حسین قائم مقام

          سلام دوست عزیز. متاسفانه بنده مشهد ساکن نیستم. سمت گاراژدارها ببرید تعمیرکار خوب پیدا میشه

  38. سلام اورینگ رو دادم عوض کردن اما گریس نزد اون ساعت ۹ که گفتید رو هم دقت نکرد تا زور داشت سفت کرد بازم ماشین بیش از ۲۵تا بنزین میزنم بوی بنزین میده

  39. سلام جناب
    ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۲ دارم وقتی باک رو پر میکنم بوی بنزین میاد داخل اتاق، بردم مکانیکی صندلی عقب رو درآورد و کلی بنزین جمع شده بود بعد اورنگ دور دریچه باک رو عوض کرد و دیگه نشتی نداد اما عقربه بنزین درست نشون نمیده باکم پر بود اما بعد اینکه اورینگ رو عوض کرد الان عقربه رو نصف وایساده
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  40. سلام خسته نباشین…من کارم پرس شیلنگه و تعویض شیلنگ بنزین رو‌ انجام میدم…سوکت بنزین رو با روش خودم که میگم بعد جا میزنم تو شیلنگ چون شیلنگ خشکه و جا نمیره…روش جا زدن سوکت توی شیلنگ چیه؟؟

  41. با سلام و عرض خسته نباشید.
    یکی از دوستانم پژو ۲۰۶ داره.امروز تماس گرفت با بنده و گفت جون ماشین کم شده و ریپ میزنه و چراغ چک روشن میشه.قبلا توی باک حلال (تینر ) میریخت برای تمیز کردن مسیر سوخت ولی اینبار اشتباها حلال رنگ های اکریلیک که مقدار زیادی اش آب خست رو به اشتباه ریخته بود.تقریبا ۳۵۰ میلی لیتر توی یه باک کامل.علت اصلی مشکل رو پیدا کردم و گفتم که باید باک رو کامل خالی کنه ولی قبول نکرد.پمپ رو با هزار مشقت بازکردیم و مقدار زیادی اب و لجن از پمپ اومد بیرون به همراه مقداری بنزین که شیری رنگ شده بود.بعد از اینکه پمپ رو تمیز کردیم و جا زدیم دیگه ماشین روشن نشد که نشد که نشد.حالا افتادم توی یه درد سر بزرگ.اون واشر کذایی هم اصلا گشاد کرده بود و پمپ لق بود تو جاش.اولش فکر کردم پمپ سوخته ولی وقتی سوییچ باز میشه پمپ ، سوخت رو، پمپ میکنه.شلنگ سوخت رو هم از سر ریل سوخت باز کردم و اون سر دیگه اش رو مجدد به پمپ وصل کردم.وقتی سوییچ باز میشه سوخت از سمت پمپ به سمت ریل پمپ میشه.البته نمیدونم چطور باید مطمئن بشم فشار لازم رو داره. بنده انگلیس زندگی میکنم و ۲۰۶ تقریبا از رده خارجه و لوازماش دیگه نیست.بخصوص اون لاستیک کذایی.توی اوراقی ها هم خیلی کم پیدا میشه.
    میخواستم راهنمایی کنید .و لطف کنید بگید ایا مشکل از پمپ هست یا از جای دیگه. و آیا ممکن است( قطع کن )سر راه پمپ باشه یا اینکه پمپ بعد از باز شدن نیم سوز شده باشه؟
    سپاسگزارم

    • سلام.گاهی اگر پمپ بنزین از کار می افته دلیلش از رله و فیوز پمپ بنزین میتونه باشه و یا حتی سوکت خاکستری شماره یازده در جعبه فیوز داخل موتور قبل از اینکه اقدام به باز کردن پمپ بنزین کنید اول از سلامت فیوز پمپ و رله و سوکت شماره یازده خاکستری اطمینان حاصل کنید چون گاهی بدلیل سولفاته زدن یا ذوب شدن پایه سوکت اتصال برق با مشکل روبرو میشه که پمپ قطع میشه ضمنا زمان جا زدن اورینگ درب باک هم مهره و هم اورینگ رو با گریس چرب کنید تا راحت مهره بسته بشه حتما قبل از جا زدن کامل پمپ مواظب شناور باشید که آسیب نبینه هر چقدر فشار بهش بیاد روی عقربه بنزین پشت کیلومتر تاثیر میزاره و اینکه حتما در هنگام بستن مهره از کسی بخواهید که بدنه پمپ رو بعد از جازدن اورینگ به سمت پایین هُل بده چون بنزین توی باک پمپ رو به بالا هُل میده و اگر این کار رو نکنید جای اورینگ تغییر میکنه و مهره خوب نمیتونه آب بندی کنه

  42. با سلام خدمت جناب قائم مقام
    اول از همه تشکر بابت مطلب بسیار کاربردی و راهنمایی های دقیقاون
    دوم اینکه بنده هم متاسفانه نشتی بنزین رو از محل پمپ بنزین در مواقع پر کردن کامل باک دارم، و عوض کردن چندین باره اورینگ‌هم مشکلم رو‌حل نکرده. فقط سئوالی که دارم با توجه به توضیحاتتون راجع به پیچیدکی و فنی بودن بستن اورینگ آیا خود جنابعالی این کار رو انجام میدین و یا جایی زو معرفی میکنید که تخصص و‌مهارت کافی برای اینکار داشته باشن؟

  43. ۷۰۰ هزار سایت وردپرسی هک شدند
    خطر حمله به سایت های وردپرسی
    اطلاعیه :
    به اطلاع کلیه دارندگان سایت های وردپرسی می رساند
    هرچه سریعتر نسبت به امن کردن وردپرس خود اقدام نمایند تا دچار آسیب نشوند

    جهت اطلاع بیشتر و نحوه ایمن سازی به لینک زیر مراجعه نمایید

  44. با سلام کلافه شدم از بس هی قطعه عوض کردم ماشینم روشن نمیشه یه ٢٠۶ تیپ پنج مدل ٩۶ دارم با باز کردن سوئیچ صدای هشدار بنزین میده و چراغ بنزین روشن میشه امپرش هم بالا نمیاد استارت هم میزنم اصلا روشن نمیشه ناگفته نماند که چندی پیش سرکت ای سی یو دوتا از دندانه هاش شکسته شده بود خودم کامپیوتر ماشینو باز کردم و با یه سیم پل زدم قسمت شکستگی دندانه ی ای سی یو رو به پایه ی سوکت اتصالات و مشکلی نداشتم تا فکر کنم اب خوردش و از اون موقع هی خاموش روشن میشد ماشین حتی در حین حرکت و یه جای ناجور هم چون ترافیک کرده بودم مجبور شدم یه سربالایی رو حدود پنجاه متر با استارت و تودنده حرکت کنم که سرراه رو نگیرم هرچقدر هم تعمیر گاه بردم کسی نتونست بفهمه مشکل از کجاست

  45. با سلام خدمت اساتید محترم
    یه ۲۰۶ صفر متاسفانه امروز از نمایندگی خریدم و بدبختانه درب باک ش تو پمپ بنزین هر کاری کردم باز نشد خواهشا راهنمایی کنید اگر کسی با این مشکل برخورد داشته.حتی بنزین هم نداره تا نمایندگی ببرم ش

  46. حامد صفائیان

    من چند سال پیش پمپ بنزین را کامل عوض کردم . ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲ هستش متاسفانه هر جا رفتم نتونستن مهره درب پمپ را درست ببندند و گفتن که بیضی شده الان چند ساله با کم را تا نصفه بنزین میکنم اگر از خط نصف بیشتر بنزین بزنم یا رو دست انداز برم بوی بنزین میزنه تو اتاق. یه تعمیرگاه حرفه ای تو اصفهان نیست معرفی کنید که بتونه مشکل ما را حل کنه ؟ ممنون میشم از لطف تون.درضمن هر جا رفتم با قلم و چکش میفتن به جون مهره و آخرش هم نمیتونن کار را حل کنن.

  47. با سلام
    دریچه پمپ باک سمند من هم دفرمه شده و مهره را نمیگیره .
    آیا راهی هست بشه آببندیش کرد. ممنون میشم

  48. جواد کاظم زاده

    با عرض سلام و ارادت بی پایان
    بنده مدتی قبل فیوز پمپ بنزین خودرو ام سوخته بود و به طور اشتباه گمان بر سوختن پمپ بنزین بردم و اقدام به خرید پمپی نو نمودم
    بواسطه علاقه به انجام کارهای خودرو توسط خودم شخصا مبادرت به تعویض پمپ بنزین بدون آچار مخصوص و طبق فرمایش حضرتعالی با چکش و قلم نمودم
    البته در آخر به علت سفتی زیاد و نداشتن آچار مخصوص ناچار به شکستن مهره پلاستیکی شدم که این امر سبب آسیب رساندن به رزوه های مندرج بر روی باک شد و اکنون نمیتوانم به طور مطلوب فاصله بین پمپ و اورینگ و باک را آب بندی کرده و نشتی بنزین زیادی دارم
    سپاسگذار می شوم اگر راه حلی بهم ارائه دهید
    پیروز و سربلند باشید

  49. سلام. من هم مشکل نشت بنزین از درب رو دارم البته اگه کامل بنزین بزنم چند بار ارینگ عوض کردم حل نشد. به فکر افتادم چند تا ارینگ بندازم یا اصلا یه تیوب نازک دور تا دورش ببندم به زور مهره رو ببندم. نایلون ضخیم هم میشه ولی فکر کنم به مرور نایلون خشک بشه بریزه باک. اگه اطلاعاتی دارین که میشه اینها یا نه تبادل فکری بکنیم بلکه حل بشه.

  50. با سلام ماشین من ۲۰۶ sd مدل ۹۷ از مهره ای ک روی پمپ بنزین هستش از بغل همون مهره نشتی داره چکار کنم باتشکر

  51. با سلام و وقت بخیر
    ماشین بنده یک مشکلی داره که وقتی سر پیچ ها یکم تیزتر میپیچم ماشین خود به خود خاموش میشه و دوباره باید استارت بزنم تا روشن شه. ماشینم هم ۲۰۶ تیپ ۲ هس. ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

  52. علی اصغر صحرایی

    سلام وقتتون بخیر خیلی ممنون از بابت مطالب ارزنده ای که در سایت گذاشتین و جواب دوستان رو دادین.
    ماشینم هرچند وقت در حین حرکت خاموش میکنه فرقی هم نمی کنه تو جاده یا توی شهر چندتا مکانیکی هم بردم و هرکدوم یه قطعه ای عوض کردن ولی مشکلم حل نشد امکان داره از پمپ بنزین باشه ؟؟ماشین تیپ ۲ مدل ۸۳ هستش .ممنون مبشم راهنمایی بفرمایید

  53. محمدرضا داودی

    سلام . من ۲۰۶ دارم که نشتی داره . تو تهران کجا برم که بتونن مشکل رو درست حل کنن ؟

  54. ضربه گیر داخل باک من از جاش دراومده و داخل باک شناوره.
    چیکار کنم?

  55. سلام
    من تعویض پمپ بنزین داشتم از اونروز ب بعد هر روز شلنگی ک ب پمپ وصل میشه سوراخ میشه دقیقا ۲۴ ساعت طول میکشه بعد از درست شدن از دوشنبه تا جمعه من ۴ بار این شلنگ رو عوض کردم میخواستم راهنماییم کنید ک چرا این شلنگ سوراخ میشه
    ماشینم ساینا اس مدل ۱۴۰۰

  56. محمد اسماعیل زاده

    سلام.من هم ۲۰۶ اس دی دارم مدل ۹۱.همین مشکل نشتی بنزین از مهره پمپ بنزین باک رو دارم.چند بار هم باز وبسته کردن که درست نشده.ممنون میشم راهنمایی کنید تهران هستم کجا ببرم که بتونن درست کنن؟

  57. سلام اقای قائم مقام ،لطف می‌کنین یه جا معرفی کنین برایه بستن صحیح مهره در باک،من تازه پمپ تعویض کردم ،کسی نمی‌تونه ببنده

    • سلام.خودت انجام بده زمان جا زدن اورینگ درب باک هم مهره و هم اورینگ رو با گریس چرب کنید تا راحت مهره بسته بشه حتما قبل از جا زدن کامل پمپ مواظب شناور باشید که آسیب نبینه هر چقدر فشار بهش بیاد روی عقربه بنزین پشت کیلومتر تاثیر میزاره و اینکه حتما در هنگام بستن مهره از کسی بخواهید که بدنه پمپ رو بعد از جازدن اورینگ به سمت پایین هُل بده چون بنزین توی باک پمپ رو به بالا هُل میده و اگر این کار رو نکنید جای اورینگ تغییر میکنه و مهره خوب نمیتونه آب بندی کنه. بستن مهره کار سختی نیست فقط قلق و حوصله میخواد که متاسفانه تعمیرکارها نه تعویض کارها اونو ندارن

  58. سلام من یه مشکل عجیب دارم که امیدوارم اینجا وبه کمک شما حل بشه،رینگی باک ۲۰۶ مدل ۸۴ بعلت شکستگی باید عوض بشه ولی هم از نظر ارتفاع وهم قطر دنده باک بزرگتر از مدل معمول هست وپیدا نمیکنم وقطعه موجود حدود ۴میلیمتر کوچکتر هست ، واقعآ به هر فروشگاهی سر میزنم میگن امکان نداره ،ماشینم رو هم از صفر دست خودم بوده ،اگه اطلاعی دارید ممنون میشم راهنمایم کنید وگرنه مجبورم کامل باک رو هم عوض کنم

  59. سلام، ماشین در حالت خاموش و بدون سویچ ،هر ۵ دقیقه پمپ بنزین رو خود به خود روشن میکنه، میشه راهنمایی کنید علت اینکار چیه ممنون

  60. درود بر شما
    بزرگوار از درب باک بنزین داخل ماشین زیر صندلی عقب نشتی زیاد بنزین داره ماشین ۲۰۶ است لطفا راهنمایی کنید تهران کجا ببرمش ؟ ممنون به این شماره پیام بدید ۰۹۹۰۴۰۸۰۵۵۳

  61. درود بر شما آقای قائم مقام لطفاً اگر در شهر تنکابن مکانیک مجرب می شناسید معرفی کنید ، سپاس از راهنمائی های ارزشمند شما

  62. سلام، من ماشینم ۲۰۶ اس دی مدل ۱۳۸۶٫ مغزی چمچ بنزینم رو مکانیک عوض کرد ولی وقتی بست بنزین نشتی داشت . اورینگ رو دو بار عوض کرد ولی هنوز نشتی داره . تهران هستم ، شهرک آزادی ، جاده مخصوص . ممکنه جائی که تخصص داشته باشه معرفی کنید . ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *