صفحه اصلی / اخبار خودرو / اعتراض به تاکسی اینترنتی اسنپ

اعتراض به تاکسی اینترنتی اسنپ

دنیای خودرو : اعتراض به تاکسی اینترنتی اسنپ

یکی از ابزارهای مهم برای گرفتن حق و حقوق قانونی، اعتراض بود اما متاسفانه الان همون اعتراض هم دستمایه افرادی شده که بقیه رو  زمین بزنن.

چندی قبل شاهد بودیم که تعدادی راننده تاکسی در اعتراض به راه افتادن تاکسی اینترنتی یا همون اسنپ در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کردن و شعار دادن «اسنپ آمریکایی اعدام باید گردد!!!» البته کاری به چسبوندن اسنپ به شیطان بزرگ نداریم اما اینکه راننده های تاکسی و آژانس فکر می کنن که با روی کار آمدن تاکسی اینترنتی، کسب و کار اونها کساد میشه مساله ایه که واقعا قابل تأمله.

اعتراض به تاکسی اینترنتی اسنپ
اعتراض به تاکسی اینترنتی اسنپ

برای بررسی این موضوع اولا باید یک راننده تاکسی درامدش رو مثلا در بیستم اسفند پارسال با امسال مقایسه کنه ببینه آیا تغییری کرده یا نه.

اما سوال مهمی که پیش میاد اینه که این راننده های محترم چرا وقتی مترو راه افتاد اعتراض نکردن؟ مترو که روزانه چندصد هزار نفر رو جابجا می کنه و اگر مترو نبود قطعا کسب و کار راننده های تاکسی بهتر می چرخید! و یا سوال مهمتر اینکه چرا وقتی ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد و راه آهن و ترمینال جنوب تاسیس شدن، عزیزان تاکسی فرودگاه و راه آهن و ترمینال اعتراض نکردن که اون ایستگاه ها بسته بشن؟ چون بالاخره درصدی از مسافرانشون رو از دست دادن.

حتی در موارد دیگه، آیا مدیران روزنامه های مختلف باید اعتراض کنن که چرا سایتهای خبری، آنلاین خبر منتشر می کنن چرا که این باعث شده مردم کمتر روزنامه بخرن! و یا فروش اینترنتی بلیط هواپیما و قطار آیا باید موجبات تحصن آژانسهای مسافرتی رو فراهم کنه؟ و یا آیا اداره پست باید اعتراض کنه که چرا سرویس ایمیل راه اندازی شده چراکه مردم برای خبردار شدن از احوال یکدیگر دیگه به هم نامه نمیدن! و یا سمساری ها برن اعتراض کنن که با وجود سایت دیوار، مردم دیگه اجناسشون رو به سمساری نمیدن و کسب و کار ما کساد شده! و یا نمایشگاه های ماشین برای جلوگیری از فعالیت سایتهای خرید و فروش خودرو آیا باید اعتراض راه بندازن؟ و یا سایت دیجیکالا که یه فروشگاه جامع اینترنتی هست و همه چیز از پوشک بچه بگیر تا پورشه چند میلیاردی داره آیا اصناف باید متحد بشن و بر علیهش شعار بدن؟

واقعا اون تعداد راننده تاکسی که به تاکسی اینترنتی اسنپ اعتراض کردن، آیا خودشون میدونن چه کار مسخره ای انجام دادن؟

برگرفته از وبلاگ مهسا شهرستانی

3 دیدگاه‌ها

  1. اول بگم که من راننده تاکسی نیستم.

    اینکه جلوی تکنولوژی و موارد سودمندش رو نمیشه گرفت ,درست. اینکه شعار راننده ها واقعا مسخره بوده , درست. اینکه کرایه تاکسیهای اینترنتی کمتره , درست . اما …

    اما چند تا نکته هم درباره این اپلیکیشن ها رو نباید از یاد برد.

    ۱٫ جوگیری ملت قهرمان ایران درحدی هست که الان هر کسی , واسه هر مسافت کوتاهی میخواد تجربه استفاده از این اپلیکیشن ها رو داشته باشه . برعکس چیزی که این اپلیکیشن ها میگن , تو افزایش تعداد مسافربرهای اینترنتی و در نتیجه افزایش ترافیک سهم دارند. تاکیید میکنم افزایش ماشین و ترافیک

    ۲٫ حکایت قیمت کم اونها و همچنین جایزه هاشون مثل اپ دیواره. مدل کسب و کار و درآمدشون اینطوره که به اصطلاح این پولها رو یارانه میدن و بعدا که رقبا رو از میدون بدر کردن و مردم بهشون وابسته شدند , قیمتها رو افزایش پیدا میکنند ( قایل توجه : شرکت خارجی MTN که شرکت ایرانسل رو داره , بیشتر از یک میلیون دلار روی اسنپ سرمایه گذاری کرده , حالا شما خودتون قضاوت کنید که چه سودی قراره بعدا بهشون برگرده)

    ۳٫ الان طوری شده که هر کسی از اطراف تهران صبح پا میشه میاد و یه گوشه تهران تو ماشین کنار خیابون منتظر و در کمین مسافر هست. عجب ایجاد اشتغالی.

  2. ۴٫ مورد آخر اینکه سود اسنپ و امثالهم در درجه اول برای خودشون و در درجه دوم برای مسافرهاست. برای راننده ها هیچ سودی نداره. مطمینا اونها در ادامه مجبورند سیاستهاشون رو تغییر بدن و شاید شرایط دوباره مثل روزهای قیل از اسنپ ها بشه. بنظرم این یک وضعیت حباب مانند هست.

  3. اون آقایی که میگه اعتراض راننده تاکسیها چه کارمسخره هس باید عرض کنم که شیوه قیمت گذاری اسنپ و تپسی چون مثل تخم مرغ شانسی کودکان هست که کودکان هم خوش شان میاد مسخره هس و مردم هم دوست دارن چون دنبال ارزانی میگردن وقتی این شرکتها مسیر ی میبرند. که خودمسافرها میگن
    قیمت منصفانه نیست برای راننده اماشرکت کمیسیون خود را شیرین برمیدبرمیداره راننده اش هم یا از روی ناشی گری یاازروی اینکه حسابگر نیست هما لحظه را میبیند که ۱۰تومان دریافت کرده امابقولی صداش صبح در میاد اینها مسخره هس وگرنه کسی از تکنولوژی بدش نمیاد اراشتغال هم همینطور اگر این آقایان احتیاج دارن به این شغل چرا اتومبیل خودرا تبدیل به تاکسی نمیکنند زیر پوشش چند سازمان شهرداریها که قیمت گذاری هایشان هم از روی اصول و قانون باشه همینطور که تاکسی ها هستن آنها مگه تو این شهر زندگی نمیکنند مگه خرج ندارم مگه خوراک ندارن آب توماشیناشون مصرف میکنند یا ،آقای ترامپ مخارجشان را تامین میکنه که مفت مفت مسافر میبرند خیراتی حتما از شرایت خرید تاکسی یاراننده تاکسی شدن برایشان دشواره یامایلند ازادباشند این سوال وجواب ها پاسخ داره مسخره این است که یک عده ای شهرستانی اومدن تهران خدمات بدن مسخره تر این است که دولت برای اینا بنزین هم تعین میکنه تاکسیها خودشون ازپس حمل نقل شهر برمیان اگه بنزین کافی بدن احتیاجی نیست مقدار پیمایش برای اینترنتی ها درنظر بگیرن بعد تاکسی بدلیل کمبود بنزین و ماجرای کرایه ارزان و ترس از بنزین ۳۰۰۰تومانی کارکنند بعد ازهمه مهمتر اینکه. ترازوی قیمت تاکسیها هم شدن چون مردم خوش شان میاد مامیگیم شاه نمی خوایم نخست وزیر عوض میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *