صفحه اصلی / معرفی خودرو / وانت مرسدس بنز تولید شد

وانت مرسدس بنز تولید شد

در تب و تاب رقابت برند های خودروساز لوکس برای جلب رضایت همه اقشار مصرف کننده این بار قرعه به نام شرکت آلمانی مرسدس بنز افتاده است تا خودرویی در کلاس وانت بار ها یا پیک آپ ها تولید کند. تاکنون این شرکت در زمینه خودروهای شخصی، اس یو وی ها و خودروهای تجاری فعالیت می کرد، به طوری که جای وانت بار در سبد محصولات بنز خالی بود. اما اکنون از زمان اولین معرفی بنز پیک آپ در نمایشگاه خودروی آفریقای جنوبی حدود ۱۰ ماه می گذرد حالا شرکت بنز به تازگی خبر از عرضه عمومی مدل X کلاس البته با کمی تغییرات جزئی در بازار را داده است.

mercedes-benz-x-class-designboom-header2

پیک آپ X کلاس حاصل همکاری مشترک بین شرکت بنز و نیسان می باشد. پلتفرم خودروی جدید همان پلت فرم نیسان ناوارا می باشد که در خودروی رنو آلاسکان نیز استفاده شده است. طراحی پیک آپ X کلاس بگونه ای است که هر بیننده ای را به یاد محصولات سواری لوکس و اسپورت شرکت بنز می اندازد. چراغ های جلو و جلو پنجره شباهت هایی با مدل GLS ( مدل SUV شاسی بلند شرکت بنز ) دارند. سپر، برجستگی های گلگیر، رینگ های بزرگ فولادی و نحوه طراحی آینه ها و خطوط بدنه ظاهری جسور وچابک به این خودرو بخشیده اند.

پیک آپ X کلاس در سه مدل PURE مخصوص کار، PROGRESSIVE چند منظوره و POWER جهت استفاده روزمره عرضه خواهد شد. این خودرو با موتور های چهار سیلندر دیزلی و بنزینی ارائه می شود به طوریکه موتور دیزلی با حجم ۲٫۳ لیتر و توان ۱۶۰ اسب بخار، مدل توربودیزل ۱۹۰ اسب بخار و موتور بنزینی ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می کنند. همچنین برای مدل ۲۰۱۸ یک موتور شش سیلندر با توان ۲۶۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده است. برای این پیک آپ لوکس جعبه دنده شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک قابل انتخاب است. در حالت استاندارد نیرو به چرخ های عقب منتقل می شود اما در صورت سفارش مدل چهار چرخ محرک آن نیز در دسترس است. این خودرو به لطف داشتن شاسی نردبانی و مستحکم خود قادر است تا ۱٫۱ تن بار را در قست بار حمل کرده و تا ۳٫۵ تن را نیز یدک بکشد.

06-mercedes-benz-vehicles-x-class-br-470-2560x1440-1280x720

در داخل کابین شاهد داشبوردی زیبا همراه دریچه های تهویه دایره ای شکل با رنگ بندی منطبق با رنگ بدنه و در اوج کیفیت هستیم. غربیلک فرمان سه پره، مانیتور ۵٫۴ اینچی، صندلی های برقی و سیستم اتصال بلوتوث به همراه مقداری چرم و چوب که در صورت سفارش برای مشتری قابل خریداری است. از نظر جاداری نیز در قسمت صندلی های عقب فضا برای سه نفر براحتی فراهم می باشد. شرکت بنز قرار است تا چهار ماه آینده یعنی ماه نوامبر میلادی این خودرو را در اروپا و سپس آفریقای جنوبی و استرالیا عرضه کند. قیمت مدل پایه این خودرو درب کارخانه ۳۷۳۰۰ یورو حدود ۱۷۰ میلیون تومان خواهد بود. هنوز شرکت مرسدس بنز برنامه ای برای فروش پیک آپ X کلاس در قاره آمریکا و آسیا اعلام نکرده است.

وانت مرسدس بنز تولید شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *