باشگاه خبرنگاران/ شرکت امریکایی گوگل که این اختراع را در تاریخ ۲۸ اردیبهشت به صورت رسمی ثبت کرد، اعلام کرد هدف این فناوری کاهش آسیبهای ناشی از تصادف عابرین پیاده است چرا که در حالت عادی، عابرین پس از برخورد با یک وسیلۀ نقلیه به سمت اشیاء و ماشینهای اطراف پرت میشوند. براساس آنچه در توضیح این اختراع ذکر شده است.
در حالت ایدهآلِ اجرای این طرح، این فناوری باید هنگام نزدیک شدن عابر پیاده در خودرو فعال شود.این گزارش میافزاید: «فعال شدن آنی، یا نزدیک به آنی این سامانه در انتهای قسمت جلوی خودرو میتواند گسترۀ حرکتی عابرپیاده را پیش از واکنش و ترمز کردن رانندۀ خودرو (یا وسیلۀ نقلیه در مورد خودروهای بدون راننده) محدود کند.» شرکت گوگل اعلام کرده است که این فناوری را به طور خاص برای ماشینهای بدون رانندۀ خود طراحی است، اما میتوان از آن در سایر وسایل نقلیه نیز سود برد.
هنوز مشخص نیست که این طرح در آینده در خودروهای بدون رانندۀ گوگل اجرایی میشود یا خیر. براساس آنکه یکی از سخنگویان این شرکت به پایگاه خبری سن خوزه مرکوری نیوز اعلام کرده است، برخی از ایدههایی که گوگل ثبت میکند در محصولاتش به بهرهبرداری میرسند و بسیاری نیز هرگز اجرایی نمیشوند. شرکتهای خودروسازی در دنیا تا کنون گامهای مثبتی برای محافظت از عابرهای پیاده در تصادفات برداشتهاند.
به عنوان مثال شرکتهای سیتروئن و جگوار از فناوریای استفاده میکنند که در هنگام تصادف فاصلهای ۶٫۵ سانتیمتری میان کاپوت و محفظۀ موتور ایجاد میکند که مانند بالشتکی ضربۀ ناشی از برخورد عابر را کاهش میدهد.
شرکتهای دیگری مانند لندرور و ولوو نیز از کیسههای هوای خارج از اتومبیل برای محافظت از عابرین استفاده میکنند.
سایتتون واقعا خوبه موفق باشید
حالا اگه ایران این کار رو کرده بود همه مسخره میکردن و میگفتن شرکت هایی مثل جنرال موتور عقلشون نرسیده و شما این کار ها رو می کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!